Kielce chcą się promować, ale urzędnicy nie wiedzą jak

1 rok temu
Zdjęcie: Kielce chcą się promować, ale urzędnicy nie wiedzą jak


Kielecki ratusz przeznaczy kwotę 100 tys. zł na promocję walorów gospodarczych oraz inwestycyjnych miasta. Radni zgodzili się, ale po dyskusji, na zmiany w budżecie.

W opinii Piotra Kisiela z klubu Prawa i Sprawiedliwości, władze Kielc podejmują działania w błędnej kolejności.

– Jako klub radnych PiS nie poparliśmy tej propozycji. Przede wszystkim dlatego, iż zgodnie z projektem uchwały przekazuje się pieniądze danej jednostce w urzędzie miasta, która odpowiada za promocję gospodarczą Kielc. Jednak w trakcie dyskusji pracownicy tego wydziału nie potrafili określić na co dokładnie wydane zostaną te pieniądze. Kwota 100 tys. zł nie jest mała. Dlatego wydział powinien wiedzieć na co chce pieniądze, a dopiero potem o nie wnioskować – komentuje.

– o ile pieniądze mają być przeznaczone na promocję gospodarczą, to zakładamy osiągniecie określonego celu, czyli np. przyciągnięcie inwestorów. W innym wypadku nie widzę zasadności przekazywania pieniędzy na ten cel – dodaje Piotr Kisiel.

Katarzyna Suchańska z klubu Bezpartyjni i Niezależni także uważa, iż przedstawiciele ratusza nie określili w sprecyzowany sposób celu zapowiadanej promocji. Zabrało też przedstawienia konkretnej strategii oraz sposobu w jaki zostanie on osiągnięty.

– Zaprezentowano nam jedynie ogólne założenia, iż jest potrzeba promocji gospodarczej miasta. Niestety ze słów urzędników nie wynika nic więcej. Czym chcemy się chwalić skoro uzbrojonych terenów inwestycyjnych przez cały czas nie posiadamy? Nie mamy także powierzchni biurowych, które mogłyby zachęcić potencjalnego inwestora do budowania w Kielcach centrum outsourcingowego. Wciąż nie wiemy kogo chcemy przyciągnąć i w jaki sposób tu zatrzymać. Udział w wydarzeniach mających na celu promocję nieruchomości, czy też podczas forów inwestycyjnych nie będzie służył niczemu, jeżeli nie mamy strategii – ocenia radna.

Promocja walorów gospodarczych Kielc oraz zachęt inwestycyjnych (ulg i zachęt), zgodnie z założeniami uchwały ma odbywać się poprzez publikowanie artykułów na łamach ogólnopolskich czasopism jak np. Rzeczpospolita, Forbes, czy Business Insider. Ponadto władze miasta chcą wyprodukować krótki film promujący miasto, który będzie prezentowany podczas wydarzeń odbywających się w Targach Kielce.

Idź do oryginalnego materiału