Wdrożenia systemów RFID przekładają się na konkretne ulepszenia i wymierne korzyści w handlu detalicznym, logistyce i transporcie. Przekonały się o tym wiodąca sieć drogeryjna, a także skandynawska firma kurierska, które zdecydowały się na zastosowanie RFID w codziennych operacjach. Technologia RFID polega na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Stanowi odpowiedź na takie problemy jak: wysokie koszty inwentaryzacji, trudności związane z prawidłową realizacją zamówień i lokalizacją towarów. Zastosowanie RFID pozwala też minimalizować przypadki kradzieży, nieuprawnionego dostępu do towarów czy braku informacji o towarach na poszczególnych etapach łańcucha dostaw.
Wdrożenie RFID w drogeryjnej sieci detalicznej
Dzięki zastosowaniu RFID znacznie usprawniono zarządzanie gospodarką środków transportowych i zautomatyzowano procesy w magazynie centralnym. Technologia radiowa stała się elementem składowym systemu, który wsparł automatyzację nowego magazynu, zmniejszając czasochłonność i liczbę błędów podczas załadunku.
Celem wprowadzenia systemu RFID w magazynie wysyłkowym była optymalizacja procesu za