Nowe oszustwa związane z przechwytywaniem e-transferów

bejsment.com 3 godzin temu

Właściciel nieruchomości w Brampton mówi, iż jest w szoku po tym, jak dwa e-przelewy, które miał otrzymać, zostały zablokowane na jego koncie przez oszustów.

„Wciąż jestem w szoku” – powiedział Jai Walia z Brampton w rozmowie z CTV News Toronto. Walia jest właścicielem dwóch mieszkań i prosi swoich najemców o płacenie czynszu dzięki e-przelewów.

We wrześniu Walia spodziewał się dwóch płatności czynszu w wysokości 2000 i 2500 dolarów. Mimo iż najemcy wysłali mu pieniądze, Walia powiedział, iż nigdy nie otrzymał ich płatności na swoje konto bankowe. Mężczyzna dowiedział się natomiast, iż jego konto e-mail zostało zhakowane i padł ofiarą oszustwa zwanego oszustwem przechwytywania e-transferów Interac.

Walia powiedział, iż nie korzysta z autodepozytu i zamiast tego używa pytań zabezpieczających. Wygląda na to, iż przestępcy wykorzystali jego e-mail do otwarcia konta bankowego i skonfigurowania autodepozytu, dzięki czemu wszelkie pieniądze wysłane do Walii automatycznie trafiały na konto oszustów. „To przykład tego, jak jedna wiadomość e-mail może być używana przez dwie odrębne osoby, które nie mają żadnych powiązań” – powiedział Walia. „Boję się, co się stanie, jeżeli to się powtórzy w inny sposób”.

Nick Biasini, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w Cisco Talos, powiedział, iż ochrona adresu e-mail jest równie ważna, jak ochrona haseł do kont bankowych i kart kredytowych. „Nie lekceważ znaczenia swojego adresu e-mail” – powiedział Biasini, który dodał, iż oszust może zobaczyć każdą usługę, do której zapisała się dana osoba po włamaniu się na konto adresu e-mail.

„Jeśli Twój przeciwnik jest w Twojej skrzynce e-mail, bardzo łatwo będzie mu rozpocząć resetowanie każdego hasła, które posiadasz i to on otrzyma te linki do resetowania” – powiedział Biasini.

Aby zapobiec oszustwom związanym z e-przelewami Interac, należy włączyć autodepozyt, który według Interac jest bezpieczny i wygodny. Autodepozyt pomaga chronić przed oszustwami e-mailowymi, weryfikuje, czy transakcje są wysyłane do zamierzonego odbiorcy, a pieniądze są automatycznie wpłacane bez pytań o bezpieczeństwo.

Ostatecznie jeden z najemców Walii odzyskał swoje pieniądze i zapłacił czynsz, ale drugi został oszukany na kwotę 2000 dolarów. Od tego czasu Walia zmienił swoje konto na autodepozyt, aby zapobiec powtórzeniu się takiej sytuacji. „Współczuję każdemu, kto został oszukany przez tych sprawców” – powiedział Walia.

Idź do oryginalnego materiału