Straciła 14 tys. zł. Uwierzyła „bankowcowi”

2 godzin temu
Zdjęcie: monety


39-latka straciła ponad 14 tysięcy złotych. Powód? Uwierzyła, iż ktoś chce zaciągnąć kredyt na jej dane. Takich historii jest wiele. jeżeli nie będziemy uważać to każdy z nas może zostać oszukany. Co zrobić jeżeli otrzymasz telefon z banku z informacją, iż twoje pieniądze są zagrożone? Rozłącz się i skontaktuj się z bankiem.

Straciła 14 tys. zł. Uwierzyła „bankowcowi”

Podszywają się pod pracowników banku i oferują rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy, namawiając do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu lub przelewania środków na tzw. bezpieczne konta. Cyberoszuści, o których mowa, doprowadzili mieszkankę powiatu ciechanowskiego do utraty ponad 14 tys. złotych.

Do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która została oszukana metodą „na pracownika banku”.

– Kobieta odebrała telefon od rzekomego konsultanta z informacją, iż na jej koncie odnotowano próbę zaciągnięcia pożyczki w kwocie 15 000 zł. Zdziwiona kobieta zaprzeczyła, aby składała taki wniosek. „Pracownik banku” poinformowała 39-latkę, iż przełączy ją do specjalisty działu bezpieczeństwa, który powie, co dalej musi zrobić, by ochronić swoje pieniądze. Kolejny konsultant polecił mieszkance powiatu ciechanowskiego, aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnej obsługi pulpitu. Kobieta w trosce o swoje pieniądze wykonywała polecenia specjalisty z banku i przekazała rozmówcy kilka kodów mobilnej płatności elektronicznej, potwierdzając dzięki aplikacji wykonane przelewy. Była przekonana, iż w ten sposób ochroni swoje oszczędności przed kradzieżą. Niestety, dzięki podanym kodom oszuści wypłacili z konta mieszkanki powiatu ciechanowskiego łącznie ponad 14 tys. złotych.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, iż gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem – ostrzega policja.

W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania, nigdy nie działajmy pod presją czasu. Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.

Idź do oryginalnego materiału