Shell oskarżony o greenwashing

1 rok temu
Brytyjski regulator reklam oskarżył koncern Shell o wprowadzanie klientów w błąd w związku z licznymi reklamami, które mówiły o tym, iż firma prowadzi działalność opartą na energii niskoemisyjnej. Reklamy wyprodukowane przez agencję Wunderman Thompson obejmowały emisję w telewizji, outdoorze czy na YouTube. Każda z nich zawierała promocję „zielonej” oferty Shell, pomijając informację na temat zanieczyszczeń, jakie generuje firma.
W orzeczeniu Advertising Standards Authority (ASA) zwrócono uwagę na to, iż w ofercie Shell przez cały czas dominowały produkty szkodliwe dla środowiska, podczas gdy reklamy sprawiały odwrotne wrażenie.
– Inwestycje i wydobycie ropy, gazu na dużą skalę stanowiły zdecydowaną większość modelu biznesowego Shell w 2022 r. i będą przez cały czas to robić w najbliższej przyszłości – komentuje ASA.
Shell nie zgodził się z oskarżeniami. Uważa, iż konsumenci doskonale wiedzą o...
Idź do oryginalnego materiału