Prawo dotyczące subskrypcji „Kliknij, aby anulować” wchodzi w życie w Kalifornii

cyberfeed.pl 2 dni temu


W Kalifornii podpisano nowy projekt ustawy, nazwany „Click to Cancel” („Kliknij, aby anulować”). Wymaga on od firm, aby anulowanie subskrypcji było tak szybkie i łatwe, jak było to w przypadku subskrypcji.

Dzięki zainteresowaniu FTC, Cegła suszona na słońcu jeżeli zostanie to konkretnie wskazane, przepis ten może stać się prawem federalnym…

Kliknij, aby anulować

Prawo Kalifornii zostało wprowadzone w odpowiedzi na podejrzane praktyki wielu firm w zakresie usług subskrypcyjnych. Niezależnie od tego, czy jest to aplikacja do strumieniowego przesyłania wideo, czy pakiet internetowy, subskrypcja może wymagać zaledwie kilku kliknięć, ale anulowanie subskrypcji może być dużo trudniejsze.

W najgorszym przypadku anulowanie połączenia może być wykonane tylko przez telefon, co może oznaczać dosłownie godziny oczekiwania i/lub przekazywania połączenia między działami. Prawo Kalifornii Click to Cancel – oficjalnie znane jako AB 2863 – ma to naprawić.

Ustawa wymaga, aby firmy oferujące automatyczne odnawianie i usługi ciągłe udostępniały konsumentom sposób anulowania subskrypcji przy użyciu tego samego medium, którego użyli do rejestracji; na przykład osoba, która subskrybuje online, musi otrzymać opcję anulowania dzięki kliknięcia. Dzięki temu konsumenci mogą łatwo zrezygnować z usług, których już nie chcą, bez wpadania w pułapkę mylących procesów lub ukrytych opłat.

FTC zaproponowała ustawę federalną

Federalna Komisja Handlu (FTC) zaproponowała w zeszłym roku, aby uczynić z tego ogólnokrajowego wymogu.

Proponowane przepisy wymagałyby od firm, aby anulowanie subskrypcji było co najmniej tak łatwe, jak jej rozpoczęcie. Na przykład, jeżeli możesz zapisać się online, musisz móc anulować na tej samej stronie internetowej, w tej samej liczbie kroków.

Następnie FTC wszczęła dochodzenie w sprawie Adobe po tym, jak klienci oskarżyli firmę o podejrzane praktyki w tym zakresie.

Jednym z problemów jest to, iż konsumenci wypróbowują subskrypcję, a następnie zapominają ją anulować. W przypadku Adobe możesz anulować subskrypcję tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni, w przeciwnym razie zostaniesz obciążony proporcjonalną opłatą. Ponadto Adobe nie wydaje corocznego przypomnienia o Twoich subskrypcjach, jak robią to niektóre firmy – zamiast tego konto po prostu odnawia się automatycznie bez powiadomienia.

Kalifornia daje firmom dużo czasu w dostosowanie się: nowe prawo wejdzie w życie dopiero w połowie 2025 roku.

Zdjęcie autorstwa jotforma NA Odsłoń

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału