Rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu trzeba przypilnować, mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Rafał Weber, nawiązując do sytuacji z Niska i Mielca, gdzie prace prace projektowe zostały wstrzymane.
Dzisiejsza konferencja prasowa Rafała Webera, to pokłosie informacji przekazanych przez samego posła oraz spółki PKP początkiem bieżącego tygodnia. Przypomnijmy, w poniedziałek poseł powiadomił o wstrzymaniu w kwietniu 2024 roku, prac przygotowawczych przy modernizacji dworca PKP w Tarnobrzegu.
W odpowiedzi na informacje przekazane przez posła PKP wydało komunikat, w którym oświadczyło, iż rewitalizacja dworca PKP w Tarnobrzegu jest planowana, obiekt znajduje się na liście podstawowej drugiej edycji Programu Inwestycji Dworcowych, program zaś został już przyjęty uchwałą Zarządu PKP S.A. i w tej chwili czeka na zatwierdzenie przez Radę Nadzorczą
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej poseł Weber uznał komunikat PKP za dobrą informację, z której jednak kilka wynika.
– Nie wiemy kiedy spółka wróci do prac przygotowawczych przy rewitalizacji dworca w Tarnobrzegu i innych dworców, gdzie również prace zostały wstrzymane (…) W komunikacie tym nie było żadnej informacji czy są zabezpieczone środki finansowe na to zadania i oczywiście nie było informacji o harmonogramie prac (…) W 2023 roku, tworząc Program Inwestycji Dworcowych, ujęliśmy w nim ponad 300 inwestycji w całej Polsce i zaraz po tym, rozpoczęliśmy prace przygotowawcze dla 27 dworców. Wśród tych 27 dworców o wysokim priorytecie był dworzec w Tarnobrzegu, Krośnie, Lubaczowie i Sandomierzu. Dworzec w Tarnobrzegu miał dla nas wysoki priorytet. To dowód, iż zależało nam na tym, aby odtworzyć zabytkowy dworzec w Tarnobrzegu jak najszybciej. Mam nadzieje, iż ten wysoki priorytet zostanie zachowany – komentował poseł, zapowiadając dalsze swoje działania w tej sprawie.
– Mamy złe doświadczenia z ostatnich miesięcy, kiedy to spółka wycofała finansowanie z pierwszego Programu Inwestycji Dworcowych, budowy nowego dworca w Mielcu i rewitalizacji dworca w Nisku (…) Tam prace obejmowały już projektowanie – dodał.
Koszt rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu, przy założeniu, iż przetarg zostałby ogłoszony w 2027 roku, wyniósłby ok.20 mln zł.
W drugiej części konferencji, odnosząc się do zarzutów dot. braku inwestycji kolejowych w Tarnobrzegu za rządów Prawa i Sprawiedliwości poseł wyliczył, iż dzięki modernizacji linii kolejowych na trzech odcinkach, skrócił się czas dojazdu do Warszawy czy Rzeszowa, przywrócone zostało również bezpośrednie połączenie Tarnobrzega z Krakowem.
Szczegóły w materiale video. Zapraszamy
video: Piotr Morawski
[See image gallery at nadwisla24.pl]