Nie daj się oszukać – zachowaj czujność podczas podejrzanych rozmów telefonicznych

1 miesiąc temu
Coraz częściej oszuści wykorzystują emocje swoich ofiar – strach, troskę czy współczucie – by wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Podszywając się pod policjantów, lekarzy czy pracowników instytucji publicznych, dzwonią z „pilną” wiadomością: o rzekomym wypadku bliskiej osoby, zagrożonych oszczędnościach czy konieczności natychmiastowego działania.

Celem takich rozmów jest jedno – wzbudzić emocje i skłonić do pochopnych decyzji. Warto jednak pamiętać, iż prawdziwy policjant nigdy nie poprosi przez telefon o numer konta, przekazanie pieniędzy czy podanie danych osobowych. Podobnie – pracownik szpitala nie poinformuje telefonicznie o wypadku bez wysłania oficjalnego przedstawiciela.

jeżeli więc odbierzesz telefon, który budzi niepokój – zatrzymaj się, rozłącz i zachowaj spokój. Następnie zadzwoń na numer alarmowy 112 lub 997 i poinformuj o sytuacji.

Twoja ostrożność może uchronić nie tylko Ciebie, ale także Twoich bliski
Idź do oryginalnego materiału