SKALT, czyli Szybka Kolej Aglomeracyjna Lubuskiego Trójmiasta stanęła pod znakiem zapytania. Wniosek o dofinansowanie projektu w kwocie 107 mln zł ze środków europejskich nie został złożony na czas przez firmę zewnętrzną w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Powód? Problemy techniczne.
Jak usłyszeliśmy dziś podczas konferencji prasowej, nic nie wskazywało na to, iż firma nie wywiąże się ze zlecenia. Mówi Tomasz Winiecki, prezes Stowarzyszenia Lubuskie Trójmiasto.
Stowarzyszenie deklaruje, iż ze swojej strony wywiązało się ze wszelkich formalności i przez cały czas nadzorowało prace nad projektem.
Stowarzyszenie liczy na to, iż jeszcze w tej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej do 2029 roku uda się zrealizować całość lub większą część projektu.
Jak wyjaśniał dziś prezes Lubuskiego Trójmiasta, projekt w finalnej wersji zakładał budowę 3 nowych i przebudowę 9 przystanków kolejowych oraz stworzenie przy nich węzłów przesiadkowych. Miały również powstać 3 centra przesiadkowe. Rozwiązanie miało połączyć ze sobą kilka lubuskich gmin. Wartość projektu brutto oszacowano na 189 mln złotych.