Kędzierzynianka oszukana przy sprzedaży garnituru. Kliknęła w link i straciła prawie 20 tysięcy zł

7 godzin temu
W ostatnim czasie do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 67-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego.Kobieta poinformowała funkcjonariuszy, iż na jednym z popularnych portali społecznościowych wystawiła na sprzedaż garnitur. Po pewnym czasie skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Rzekoma kupująca wysłała jej wiadomość e-mail, w której znajdował się link prowadzący, jak twierdziła, do logowania na konto bankowe w celu odebrania należności za towar.67-latka, przekonana iż to element procedury związanej z transakcją, zalogowała się poprzez przesłany link, podając swoje dane do bankowości internetowej. niedługo okazało się, iż nieznany sprawca wykorzystał uzyskane informacje i dokonał trzech przelewów na łączną kwotę blisko 20 tysięcy złotych.POLICJANCI APELUJĄ O ROZWAGĘPrzypadek ten jest kolejnym przykładem działalności internetowych oszustów, którzy wykorzystują zaufanie i brak czujności swoich ofiar.Przypominamy:nigdy nie loguj się na swoje konto bankowe poprzez link przesłany w wiadomości SMS, e-mail czy komunikatorze;banki nie wymagają od klientów potwierdzania płatności poprzez dodatkowe formularze poza oficjalną aplikacją lub stroną internetową;w razie wątpliwości zawsze skontaktuj się bezpośrednio z bankiem;jeżeli podejrzewasz, iż mogłeś paść ofiarą oszustwa – niezwłocznie zgłoś to Policji.Chcesz zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe. Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem przygotowanym przez ekspertów z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu - Bezpieczeństwo płatności - projekt KWP Opole realizowany z NBP w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Idź do oryginalnego materiału