Eksperci z Polonez America radzą: świąteczne paczki do Polski – jak wysłać bez stresu i z pewnością, iż dotrą na czas

bialyorzel24.com 2 tygodni temu

Okres świąteczny to czas, kiedy wielu z nas wysyła prezenty bliskim mieszkającym w Polsce. Wysyłka międzynarodowa może jednak stanowić wyzwanie z powodu ilości dostępnych opcji oraz wymagań celnych. Z myślą o nadchodzącym okresie świątecznym nasi eksperci przygotowali zestaw odpowiedzi na najczęstsze pytania, z jakim się spotykają. Mamy nadzieję, iż będą one pomocne w zaplanowaniu tegorocznej wysyłki świątecznych upominków dla bliskich za oceanem.

Na stronie Poloneza znaleźć można wszelkie niezbędne informacje na temat tego gdzie i jak nadać paczkę oraz sprawdzić jej status po nadaniu. Fot. Archiwum WEM

Kiedy najlepiej wysłać paczkę, aby uniknąć opóźnień?

Okres świąteczny to czas wzmożonego ruchu kurierskiego, co może wydłużyć czas dostawy. Polonez America przygotował specjalny harmonogram wysyłek paczek do Polski na ten rok. Paczki morskie do Polski muszą się znaleźć w naszym magazynie w Port Reading w New Jersey do 20 listopada, aby dotarły do kraju przed świętami. W przypadku paczek lotniczych paczki standardowe muszą być w naszym magazynie do 5 grudnia, a ekspresowe lotnicze do 9 grudnia, aby zdążyły do Polski przed świętami. Termin wysyłki paczek lotniczych do innych państw Europy to 28 listopada. Paczkę na święta najlepiej wysłać z odpowiednim wyprzedzeniem, uwzględniając podane przez nas terminy świąteczne. Naturalnie Polonez, jak każda inna firma spedycyjna, nie odpowiada za opóźnienia w dostarczeniu paczek powstałe z przyczyn od nas niezależnych. Powyżej podane terminy dotyczą wysyłki paczek ze wschodniego wybrzeża USA.

Kiedy muszę nadać paczkę u agenta, aby została wysłana z waszego magazynu w powyżej podanych terminach?

Paczki nadawane przez firmę Polonez America przyjmowane są w ponad 250 punktach w całym kraju, z których są odbierane w różnych dniach tygodnia. Najlepiej zapytać bezpośrednio u agenta, do kiedy należy nadać paczkę, aby trafiła ona w terminie do naszego magazynu i do bliskich w Polsce. Nasi agenci pomogą Ci również porównać koszty i wybrać najbardziej opłacalne rozwiązanie. Aby znaleźć najbliższy autoryzowany punkt wysyłkowy, wystarczy wejść na naszą stronę internetową https://polonezamerica.com/pl/locations i wpisać swój kod pocztowy.

Jak długo trwa transport paczki morskiej?

Transport paczki morskiej zwykle trwa od 3 do 5 tygodni od momentu otrzymania paczki przez Polonez. Jednak w okresie przedświątecznym ten czas może się wydłużyć z powodu znacznie zwiększonej liczby przesyłek, a co za tym idzie, przeciążenia w portach. Dostawa może się również opóźnić, jeżeli przesyłka zostanie zatrzymana przez Urząd Celny.

Jak długo trwa transport paczki lotniczej?

Transport paczki lotniczej ekspresowej trwa zwykle od 5 do 8 dni roboczych, natomiast paczki lotniczej zwykłej od 1 do 2 tygodni od momentu jej dotarcia do magazynu Poloneza. W okresie przed świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocą czas ten może się wydłużyć z powodu zwiększonego ruchu cargo w liniach lotniczych. Termin dostawy może również zostać opóźniony, jeżeli przesyłka zostanie zatrzymana przez Urząd Celny.

Nie ma agenta w mojej okolicy – jakie mam inne możliwości nadania paczki?

Paczkę przez Polonez America można wysyłać z dowolnego miejsca w USA. Po przygotowaniu paczki w domu należy wypełnić formularz za pośrednictwem naszej strony internetowej i wybrać opcję, by UPS odebrał paczkę z domu. Alternatywnie można samemu dostarczyć ją do każdego dowolnego punktu UPS. Pamiętaj, żeby wysłać paczkę wcześniej, aby dotarła do naszego magazynu przed terminami określonymi dla dostaw przed świętami Bożego Narodzenia. Dodatkowe informacje i formularz można znaleźć na: https://polonezamerica.com/pl/ship-parcels.

Jak wybrać odpowiednią formę wysyłki?

Aby wybrać odpowiednią formę wysyłki, najpierw określ, czy Twoja przesyłka wymaga ekspresowej dostawy, czy bardziej ekonomicznej standardowej opcji. Oferujemy różne usługi, które można dostosować do swoich potrzeb.

Ile będzie mnie kosztować wysyłka paczki?

Na naszej stronie dostępny jest kalkulator kosztów wysyłki (z domu lub punktu UPS), mieści się on pod: https://polonezamerica.com/pl/calculator. W przypadku wysyłki przez autoryzowanego agenta koszty mogą się różnić w zależności od miasta i rejonu USA, w którym przesyłka zostanie nadana. Aby uzyskać informację o dokładnym koszcie wysyłki należy skontaktować się bezpośrednio z wybranym autoryzowanym punktem wysyłkowym znajdującym się w pobliżu miejsca zamieszkania nadawcy.

Czy podczas świąt naliczane są dodatkowe opłaty?

Polonez America nie nalicza dodatkowych opłat w okresie świątecznym. Cena przesyłki zależy od rodzaju transportu, objętości i wagi paczki.

Jak mogę ubezpieczyć moją paczkę?

Dla przedmiotów o wyższej wartości oferujemy dodatkowe ubezpieczenie, aby zabezpieczyć wartość nadawanej przesyłki. Standardowo każda przesyłka objęta jest ubezpieczeniem na kwotę do 100 USD, dodatkowe ubezpieczenie przesyłki może być wykupione osobno.

Jak prawidłowo zapakować i oznaczyć paczkę?

Odpowiednie opakowanie jest najważniejsze dla zabezpieczenia przesyłki podczas transportu międzynarodowego. Polecamy użycie wytrzymałego, nowego pudełka oraz dużej ilości materiału zabezpieczającego, takiego jak folia bąbelkowa lub pianka, aby zapobiec przesuwaniu się przedmiotów. Warto wzmocnić wszystkie krawędzie pudełka mocną taśmą. Na paczce można umieścić adres odbiorcy napisany czytelnie dużymi literami oraz adres zwrotny na wypadek, gdyby zewnętrzna etykieta została uszkodzona.

Czy mogę kupić kartony w punkcie wysyłkowym Poloneza?

Tak, w większości autoryzowanych punktów wysyłkowych współpracujących z nami możesz kupić kartony w czterech różnych wielkościach: duży (20”x17”x21”), średni (20”x14”x17”), standardowy (20”x14”x14”) oraz mały (20”x14”x8”).

Jakich przedmiotów i rzeczy nie mogę wysyłać w paczce do Polski?

Wśród przedmiotów zabronionych, których nie można wysłać w paczkach międzynarodowych, są m.in. perfumy, alkohol, papierosy i wyroby tytoniowe, a także papiery wartościowe. Choć są to popularne prezenty bożonarodzeniowe, nie mogą być wysyłane drogą lotniczą ze względu na przepisy dotyczące bezpieczeństwa transportu. Szczegółową listę zabronionych rzeczy można znaleźć na stronie internetowej Poloneza pod https://polonezamerica.com/pl/faq.

Czy mogę wysyłać drogą lotniczą przedmioty zawierające baterie?

Tak, można wysyłać drogą lotniczą przedmioty zawierające baterie, pod warunkiem, iż są one odpowiednio zapakowane i zadeklarowane. Dotyczy to takich przedmiotów jak: aparaty, telefony, laptopy, tablety, radia, zabawki, narzędzia, słuchawki czy kamery GoPro. Ważne jest, aby spełniały one określone wymagania bezpieczeństwa, a ich zawartość została zgłoszona zgodnie z przepisami przewoźnika.

Do jakiej wartości paczki są zwolnione z opłat celno-podatkowych?

Paczki darowe upominkowe do Polski o wartości do 45 euro są zwolnione z opłat celno-podatkowych. Paczki z zakupami internetowymi są zwolnione z opłaty celnej do kwoty 150 euro, a w Polsce również z opłaty VAT do wartości 22 euro. Paczki adresowane do innych państw Unii Europejskiej nie są zwolnione z opłat celno-podatkowych, choćby jeżeli ich deklarowana wartość jest niska.

Do jakich innych państw w Europie mogę nadać paczkę, korzystając z usług Poloneza?

Polonez America wysyła paczki do następujących krajów: Albania, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Republika Czeska, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Niemcy, Wielka Brytania, Grecja, Irlandia, Włochy, Kazachstan, Kirgistan, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Mołdawia, Holandia, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Uzbekistan.

Czy jest możliwość zmiany adresu odbiorcy?

Tak, można zmienić adres odbiorcy paczki, która już została nadana. jeżeli jest taka konieczność, należy skontaktować się z biurem Poloneza.

Jak mogę znaleźć informacje na temat tego, gdzie znajduje się moja przesyłka?

Śledzenie przesyłki w naszym systemie pozwala na bieżąco monitorować status paczki, co daje pewność, iż jest bezpieczna i zmierza we właściwym kierunku. Dzięki opcji śledzenia można gwałtownie zareagować na ewentualne opóźnienia czy problemy z dostawą. To także wygoda dla odbiorcy, który wie, kiedy może spodziewać się przesyłki. Usługa śledzenia to prosty sposób na spokojną i bezstresową wysyłkę i dostępna jest zarówno na naszej stronie, jak i poprzez kontakt z naszym centrum obsługi klienta. Aby sprawdzić, gdzie znajduje się paczka, należy wejść na https://polonezamerica.com/pl/track.

Jak i gdzie mogę uzyskać odpowiedzi na dodatkowe pytania?

Aby uzyskać odpowiedzi na dodatkowe pytania, możesz skontaktować się z Polonez America telefonicznie pod numerem 908-862-1700, wysyłając e-mail na adres [email protected] lub odwiedzając stronę internetową https://polonezamerica.com/pl/, gdzie znajdziesz więcej informacji oraz formularz kontaktowy.

* * *

Wysyłka paczek świątecznych za granicę może być prosta i bezstresowa, jeżeli zastosujesz się do odpowiednich zasad. Przestrzeganie dobrych praktyk – takich jak wczesne wysyłanie paczki, znajomość przepisów celnych i odpowiednie pakowanie – pomoże sprawić, iż Twoje prezenty dotrą bezpiecznie i na czas, wywołując uśmiech na twarzach bliskich, gdziekolwiek się znajdują.

Cieszymy się, iż w tym szczególnym sezonie, Polonez America może pomóc Wam dostarczyć upominki dla bliskich w Polsce oraz innych krajach Europy i życzymy wesołych świąt!

Idź do oryginalnego materiału