Dzwoni do ciebie „pracownik banku”? Uważaj, to może być oszust!

4 godzin temu
Część oszczędności straciła kaliszanka, przekonana, iż rozmawia z pracownikiem swojego banku. Za jego namową, przy użyciu kodów BLIK przelała pieniądze oszustom. Co robić, gdy odbierzemy podobny telefon? Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 46-latkę, iż na jej rachunku bankowym pojawił się problem z przelewami przychodzącymi.


Kobieta podczas rozmowy z rzekomym pracownikiem banku ustaliła, iż ze względu na awarię środki odbierze dzięki kodów blik. Niestety, 46-latka nie podejrzewała, iż rozmawia z oszustami i wykonywała wszystkie ich polecenia – mówi podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu. – Ostatecznie wygenerowała kody, które następnie przekazała oszustom w trakcie rozmowy, jednocześnie je zatwierdzając. W ten sposób straciła część pieniędzy zdeponowanych na koncie.


Kiedy zorientowała się, iż padła ofiarą oszustwa, o całej sytuacji powiadomiła policję.

Policja radzi, jak można uchronić się przed tego typu oszustwem:


Ni
Idź do oryginalnego materiału