Był przekonany, iż rozmawia z pracownikiem banku. 30-latek padł ofiarą oszustwa

2 godzin temu

Blisko tysiąc złotych stracił 30-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który padł ofiarą oszustwa na „pracownika banku”. Wykorzystując umiejętności manipulacyjne oszust namówił mężczyznę, aby ten wygenerował czek BLIK.

Do 30-latka zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jednego z banków i poinformował, iż nieznana osoba próbowała się włamać na konto 30-latka. Następnie rzekomy konsultant ustalił w jakim banku mężczyzna ma konto. Po uzyskaniu tej informacji rozmówca nakazał mężczyźnie zalogować się do swojej bankowości a następnie w celu ochrony swoich pieniędzy wygenerować czek BLIK. Fałszywy pracownik banku tak pokierował dalszą rozmową, iż 30-latek nieświadomy oszustwa wygenerowała oczekiwany przez rozmówcę czek BLIK i przekazał mu go. Po tym rozmowa została zakończana, a 30-latek gwałtownie zorientował się, iż padł ofiarą oszustwa, bo z konta została dokonana wypłata w kwocie blisko tysiąca złotych – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność. – Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych czy kodów BLIK. jeżeli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych, czy też zainstalowania systemu na telefonie lub komputerze – z cała pewnością rozmawiamy z oszustem – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Idź do oryginalnego materiału