Zapytali ich dlaczego kupią nowego iPhone’a. Odpowiedzi są zaskakujące

news.5v.pl 1 tydzień temu

Zapytali grupę osób, dlaczego zdecydują się na zakup nowego iPhone’a. Wbrew pozorom nowe funkcje nie są priorytetem.

Wymiana telefona na nowszy model to temat, o którym można by dyskutować godzinami. Każdy ma swoje powody i racje. Nie da się jednak ukryć, iż wymiana telefona na nowy to w dzisiejszych czasach przede wszystkim spory wydatek. choćby tak zwana średnia półka swoje kosztuje – więc nie ma tutaj mowy o wydaniu drobniaków, bo choćby jeżeli zdecydujemy się na kilkadziesiąt rat w abonamencie: to wciąż będzie niemała sumka każdego miesiąca.

CIRP, czyli Consumer Intelligence Research Partners, przeprowadzili ankietę w której zapytano o powody zakupu nowego iPhone’a. Premiera najnowszych modeli tuż za rogiem (konferencja na której gigant z Cupertino odsłoni karty wystartuje już 9. września, czyli w przyszły poniedziałek). Tym samym pojawił się idealny pretekst by zapytać o powody, dla których biorący udział w ankiecie zdecydują się na zakup nowego telefonu.

Dlaczego kupią nowego iPhone’a? Odpowiedź może was zaskoczyć

Wśród odpowiedzi które znalazły się na poniższym wykresie mamy:

  • Stary telefon był przestarzały
  • Telefon został zgubiony, uszkodzony lub skradziony
  • Chęć posiadania najnowszych funkcji
  • Zachęta finansowa od operatora
  • Poprawa jakości sieci, w tym przejście na 5G
  • Posiadanie iPhone’a przez znajomych i rodzinę

A odpowiedzi ze strony biorących udział w ankiecie wyglądają następująco:

Jak widać — aż 44% respondentów decyduje się na zakup nowego modelu, bo ich dotychczasowy telefon jest przestarzały. Za nimi największą grupą są ci, których dotychczasowy telefon został zgubiony / uszkodzony lub skradziony. Dopiero kolejną, liczącą sobie 18%, są gadżeciarze, którzy decydują się na ten niemały wydatek ze względu na nowe funkcje. Dalej, 6%, stanowią użytkownicy którzy zostają zachęceni przez operatora, poszukujący lepszej jakości sieci (2%) oraz posiadanie przez znajomych i/lub rodzinę (1%) by być w tym samym ekosystemie. Biorąc pod uwagę iż mowa o amerykańskich odbiorcach, można tu chyba choćby mówić o klątwie niebieskiej bańki…

Czytaj dalej poniżej

Wyniki tej ankiety mogą wielu zaskoczyć. Przecież „najnowsze modele kupują tylko gadżeciarze i szpanerzy”

Opinia o wielu użytkownikach sięgających po najnowsze modele telefonów od lat pozostaje raczej niezmienna – i wielu myśli o nich w kontekście gadżeciarzy. No bo faktycznie – przesiadka z generacji na generację w obecnych realiach flagowców nie ma zbyt wiele sensu. Zeszłoroczne, czy choćby dwu/trzy letnie telefony wciąż działają znakomicie, a nowych funkcji de facto jest tyle, co kot napłakał. Ale patrząc na to ile telefonów sprzedawanych jest każdego roku (przecież liczymy to w milionach), to tych gadżeciarzy nie jest tak wielu, jak sobie niektórzy wyobrażają. I wbrew pozorom tym, co — przynajmniej według ankiety — napędza sprzedaż i zachęca do sięgnięcia po nowy model nie jest zachcianka, a faktyczna potrzeba.

Idź do oryginalnego materiału