Beton dostarczany jest bez przerwy z dwóch betoniarni przez flotę 30 betonowozów.
To bardzo precyzyjne i skomplikowane logistycznie zadanie. Betonowanie odbywa się bez przerwy, dlatego nadzorujemy cały proces na bieżąco.
– powiedział prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, który we wtorek odwiedził plac budowy.
Estakada, której budowa właśnie wchodzi w kluczową fazę, jest jednym z najważniejszych obiektów inżynierskich powstających w ramach projektu Wisłokostrady. Składa się z dwóch niezależnych konstrukcji – nitka prawa o długości 270 metrów została zabetonowana w lutym. Teraz przyszła pora na lewą, dłuższą, bo mierzącą aż 374 metry.

Aby zakończyć bieżący etap prac, konieczne jest zużycie 4434 metrów sześciennych betonu oraz 815 ton stali zbrojeniowej. Cała inwestycja, której koszt wynosi 184 miliony złotych, zakłada budowę ponad 2-kilometrowej drogi łączącej aleję Rejtana z ulicami Generała Maczka i Siemieńskiego.
Trasa ma znacząco odciążyć centrum miasta, w tym newralgiczne punkty jak aleja Piłsudskiego czy rondo Pobitno.
Prace budowlane mają zakończyć się wiosną 2026 r., jednak jak zapowiada miasto, możliwe jest przyspieszenie terminu i oddanie trasy do użytku jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z budowy, którą przygotował Grzegorz Bukała z Urzędu Miasta Rzeszowa.