Oszustwo bankowe. Mieszkanka gminy Brody straciła blisko 3 tys. zł

9 miesięcy temu
39-letnia mieszkanka gminy Brody ofiarą sprytnego przestępstwa. Kobieta, która zgłosiła incydent policjantom, twierdzi, iż rzekomy pracownik banku namówił ją do zainstalowania specjalnej aplikacji mającej zapewnić ochronę przed próbą wyłudzenia pożyczek z jej konta. Niestety, po zainstalowaniu aplikacji, straciła gotówkę. Oszustwa internetowe i bankowe stają się coraz powszechniejsze, a przestępcy stale wykorzystują wyrafinowane metody, aby oszukać niewinne osoby. W tym przypadku sprawca podszywał się pod pracownika banku, co wzbudziło zaufanie kobiety. Zachęcił ją do pobrania i zainstalowania aplikacji, która miała zapewnić dodatkową ochronę przed działaniami nieuprawnionych osób.
Niestety, po instalacji aplikacji 39-latka pochodząca z gminy Brody nie tylko nie otrzymała obiecanego zabezpieczenia, ale straciła także 2 tys. 800 zł z konta. Jak poinformowali stróże prawa z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach, dokładne szczegóły dotyczące sposobu, w jaki oszuści przejęli środki, nie są jeszcze znane, ale śledczy podejrzewają, iż aplikacja była złośliwym oprogramowaniem, które pozwoliło przestępcom uzyskać dostęp do danych bankowych i przeprowadzić nieautoryzowane transakcje.
Świętokrzyska policja apeluje do wszystkich użytkowników bankowości internetowej o zachowan
Idź do oryginalnego materiału