Osunięcie skał na E6 – Kiedy trasa będzie przejezdna?

wataha.no 1 tydzień temu

Odcinek drogi E6 w rejonie Morskogen w Eidsvoll nie zostanie jeszcze otwarty. Wciąż trzeba usunąć i wywieźć około 150 metrów sześciennych skał, zanim trasa będzie bezpieczna do przejazdu.

Osunięcie skał na E6. realizowane są wymagające prace

W poniedziałek i wtorek wysadzono kilka bloków skalnych w miejscu osunięcia nad E6. Następnie konieczne jest oczyszczenie zbocza i kontrolowane usunięcie skał przy pomocy koparek.

Do tej pory usunięto około 150 metrów sześciennych skał, ale tyle samo wciąż pozostaje do uprzątnięcia.

Przeczytaj również: Policja apeluje: Sprawdź termin ważności paszportu

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

– Oprócz czasu potrzebnego na usunięcie i transport skał musimy stale przeprowadzać nowe oceny bezpieczeństwa dla pracowników na miejscu. To sprawia, iż prace realizowane są dłużej, ale nie możemy iść na kompromis w kwestii bezpieczeństwa – mówi kontroler inżynieryjny Oddvar Pedersen z Norweskiego Zarządu Dróg Publicznych (Statens vegvesen).

Skomplikowane i wymagające zadanie

Podkreśla on również zaangażowanie firmy Mesta, której pracownicy od soboty pracują w systemie podwójnych zmian.
– To skomplikowane i wymagające zadanie, które wymaga doświadczonych specjalistów – dodaje Pedersen.

Kiedy trasa będzie przejezdna?

Statens vegvesen liczy na to, iż w czwartek uda się otworzyć E6 z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Oznacza to jednak ograniczoną przepustowość drogi, a kierowcy muszą przygotować się na korki, zwłaszcza w związku z nasilonym ruchem przed feriami zimowymi.

Osunięcie skał na E6. Trzeba wzmocnić teren

Dodatkowo konieczne jest zabezpieczenie sąsiedniego obszaru. Choć nie występuje tam bezpośrednie ryzyko osunięcia, trzeba usunąć bloki skalne i wzmocnić teren. Prace te odbędą się w przyszłym tygodniu i będą wiązały się z krótkotrwałym zamykaniem E6 podczas detonacji ładunków wybuchowych.

Włącz Radio Wataha- gramy Twoją ulubioną muzykę

Zalecane objazdy

Dla ruchu z Oslo w kierunku Lillehammer:

E16 Kløfta – Skarnes, następnie droga fv. 24 do Stange.

E16 Gardermoen – Roa, następnie droga rv. 4 do Gjøvik.

Rv. 4 Gjelleråsen w Oslo – Gjøvik przez Hadeland.

Fv. 33 Minnesund – Gjøvik, następnie rv. 4 do Mjøsbrua.

Dla ruchu z Lillehammer w kierunku Oslo:

Rv. 4 Mjøsbrua – Gjøvik, dalej przez Gran i Gjelleråsen/Oslo, a następnie fv. 22 do E6 Hvam (zjazd 44).

Rv. 4 Mjøsbrua – Gjøvik, następnie fv. 33 do Minnesund.

Alternatywnie E6 przez Mjøsbrua – Moelv – Hamar, następnie przez węzeł Åkersvika/Hamar na rv. 25 w kierunku Elverum, potem rv. 3 do Kolomoen i dalej fv. 24 do Skarnes. Możliwa jest również jazda E6 do węzła Kolomoen, potem na rv. 3 i fv. 24 do Skarnes.

Kierowcy powinni przygotować się na wzmożony ruch na trasach objazdowych. Centrum Zarządzania Ruchem zaleca uwzględnienie dodatkowego czasu w przejazd.

Zaktualizowane komunikaty o ruchu drogowym

Zobacz zaktualizowane raporty o ruchu drogowym związane z tym zdarzeniem

Wszystkie komunikaty o ruchu drogowym można znaleźć na stronie www.vegvesen.no/trafikk oraz w aplikacji Vegvesen trafikk. W aplikacji możesz także otrzymywać powiadomienia dotyczące bieżącego obszaru lub trasy.

Polub nas na facebooku i udostępnij innym nasz post

Źródło: Norweski Zarząd Dróg Publicznych, Zdjęcie: Norweski Zarząd Dróg Publicznych

Przeczytaj również: Rygge najważniejsze dla obrony Norwegii i regionu nordyckiego

Idź do oryginalnego materiału