Odcinek drogi E6 w rejonie Morskogen w Eidsvoll nie zostanie jeszcze otwarty. Wciąż trzeba usunąć i wywieźć około 150 metrów sześciennych skał, zanim trasa będzie bezpieczna do przejazdu.
Osunięcie skał na E6. realizowane są wymagające prace
W poniedziałek i wtorek wysadzono kilka bloków skalnych w miejscu osunięcia nad E6. Następnie konieczne jest oczyszczenie zbocza i kontrolowane usunięcie skał przy pomocy koparek.
Do tej pory usunięto około 150 metrów sześciennych skał, ale tyle samo wciąż pozostaje do uprzątnięcia.
Przeczytaj również: Policja apeluje: Sprawdź termin ważności paszportu
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
– Oprócz czasu potrzebnego na usunięcie i transport skał musimy stale przeprowadzać nowe oceny bezpieczeństwa dla pracowników na miejscu. To sprawia, iż prace realizowane są dłużej, ale nie możemy iść na kompromis w kwestii bezpieczeństwa – mówi kontroler inżynieryjny Oddvar Pedersen z Norweskiego Zarządu Dróg Publicznych (Statens vegvesen).
Skomplikowane i wymagające zadanie
Podkreśla on również zaangażowanie firmy Mesta, której pracownicy od soboty pracują w systemie podwójnych zmian.
– To skomplikowane i wymagające zadanie, które wymaga doświadczonych specjalistów – dodaje Pedersen.
Kiedy trasa będzie przejezdna?
Statens vegvesen liczy na to, iż w czwartek uda się otworzyć E6 z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Oznacza to jednak ograniczoną przepustowość drogi, a kierowcy muszą przygotować się na korki, zwłaszcza w związku z nasilonym ruchem przed feriami zimowymi.
Osunięcie skał na E6. Trzeba wzmocnić teren
Dodatkowo konieczne jest zabezpieczenie sąsiedniego obszaru. Choć nie występuje tam bezpośrednie ryzyko osunięcia, trzeba usunąć bloki skalne i wzmocnić teren. Prace te odbędą się w przyszłym tygodniu i będą wiązały się z krótkotrwałym zamykaniem E6 podczas detonacji ładunków wybuchowych.
Włącz Radio Wataha- gramy Twoją ulubioną muzykę
Zalecane objazdy
Dla ruchu z Oslo w kierunku Lillehammer:
E16 Kløfta – Skarnes, następnie droga fv. 24 do Stange.
E16 Gardermoen – Roa, następnie droga rv. 4 do Gjøvik.
Rv. 4 Gjelleråsen w Oslo – Gjøvik przez Hadeland.
Fv. 33 Minnesund – Gjøvik, następnie rv. 4 do Mjøsbrua.
Dla ruchu z Lillehammer w kierunku Oslo:
Rv. 4 Mjøsbrua – Gjøvik, dalej przez Gran i Gjelleråsen/Oslo, a następnie fv. 22 do E6 Hvam (zjazd 44).
Rv. 4 Mjøsbrua – Gjøvik, następnie fv. 33 do Minnesund.
Alternatywnie E6 przez Mjøsbrua – Moelv – Hamar, następnie przez węzeł Åkersvika/Hamar na rv. 25 w kierunku Elverum, potem rv. 3 do Kolomoen i dalej fv. 24 do Skarnes. Możliwa jest również jazda E6 do węzła Kolomoen, potem na rv. 3 i fv. 24 do Skarnes.
Kierowcy powinni przygotować się na wzmożony ruch na trasach objazdowych. Centrum Zarządzania Ruchem zaleca uwzględnienie dodatkowego czasu w przejazd.
Zaktualizowane komunikaty o ruchu drogowym
Zobacz zaktualizowane raporty o ruchu drogowym związane z tym zdarzeniem
Wszystkie komunikaty o ruchu drogowym można znaleźć na stronie www.vegvesen.no/trafikk oraz w aplikacji Vegvesen trafikk. W aplikacji możesz także otrzymywać powiadomienia dotyczące bieżącego obszaru lub trasy.
Polub nas na facebooku i udostępnij innym nasz post
Źródło: Norweski Zarząd Dróg Publicznych, Zdjęcie: Norweski Zarząd Dróg Publicznych
Przeczytaj również: Rygge najważniejsze dla obrony Norwegii i regionu nordyckiego