Przed Wydarzenie iPhone 16 w przyszłym tygodniu CIRP opublikuje nowy raport, który odpowie na pytanie „co skłania do zakupu nowego iPhone’a?” Co ciekawe, tylko 18% respondentów stwierdziło, iż nowe funkcje są powodem zakupu nowego iPhone’a. Oto, co jest najważniejsze w przekonaniu klientów do uaktualnienia.
Nowe badanie CIRP „Nowe funkcje nie zmuszają do zakupu iPhone’a” opiera się na opiniach nabywców iPhone’ów z czerwca 2023–2024 r.
Ankieta pozwoliła respondentom na udzielenie odpowiedzi otwartych, a następnie CIRP posegregował dane na sześć poniższych kategorii:
- Stary telefon był przestarzały
- Stary telefon został zgubiony, zepsuty lub skradziony
- Chciałem najnowszych funkcji
- Zachęta finansowa dla przewoźnika
- Popraw jakość sieci, w tym uaktualnienie do 5G
- Przyjaciele i rodzina mają iPhone’a
CIRP podkreśla, iż aby odpowiedź kwalifikowała się do zaliczenia jako „stary telefon był przestarzały”, respondent przyznał, iż jego poprzedni telefon nie działał dobrze. A aby odpowiedzi kwalifikowały się jako „nowe funkcje” jako powód aktualizacji, respondent przyznał, iż miał już „dobrze działający” telefon, ale chciał najnowszych funkcji, takich jak nowe aparaty, chip itp.
Dlaczego ludzie kupują nowego iPhone’a?
Najczęstszym powodem (44% respondentów) było to, iż ich obecny telefon stał się „przestarzały”.
Drugim najpopularniejszym powodem zakupu nowego iPhone’a (29% respondentów) był zgubiony, zepsuty lub skradziony telefon.
Niecała jedna piąta respondentów stwierdziła, iż nowe funkcje były powodem wydania pieniędzy na nowego iPhone’a, przy czym 9% z nich wynikało z zachęt ze strony operatora, dostępu do sieci oraz posiadania iPhone’a przez znajomych i rodzinę.
Do której kategorii należysz? Czy należysz do 18% kupujących ze względu na nowe funkcje, które Apple wprowadza wraz z corocznymi aktualizacjami iPhone’a? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!
Najnowsze badania CIRP:
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.