Niemcy rozważają zmiany Apple w funkcji App Tracking Transparency

50 minut temu

Niemcy rozważają zmiany Apple w funkcji App Tracking Transparency (ATT) w odpowiedzi na zarzuty antymonopolowe, podaje agencja Reuters.

Apple planuje dostosować tekst i wygląd monitów o zgodę, zachowując główne korzyści dla prywatności użytkowników. Ma to ułatwić deweloperom uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych reklamowych, zarówno w aplikacjach Apple, jak i u firm zewnętrznych.

Niemieckie organy konsultują się z wydawcami, mediami i regulatorami, aby sprawdzić, czy zmiany odpowiadają na skargi dotyczące ograniczonego dostępu do danych użytkowników dla reklamodawców. ATT, wprowadzona w 2021 r., pozwala użytkownikom iPhone’ów i iPadów decydować, czy aplikacje mogą śledzić ich aktywność w celach reklamowych.

Wcześniejsze dochodzenie niemieckiego Urzędu Antymonopolowego wykazało, iż ograniczenia Apple utrudniają dostęp do danych potrzebnych dla reklamy. Apple deklaruje chęć współpracy, aby ATT pozostało dostępne w Europie, mimo nacisków regulatorów.

W Polsce zgoła inaczej, bo to my postanowiliśmy pozwać Apple…

UOKiK wszczyna postępowanie wobec Apple w sprawie App Tracking Transparency

Jeśli artykuł Niemcy rozważają zmiany Apple w funkcji App Tracking Transparency nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału