
Niemcy rozważają zmiany Apple w funkcji App Tracking Transparency (ATT) w odpowiedzi na zarzuty antymonopolowe, podaje agencja Reuters.
Apple planuje dostosować tekst i wygląd monitów o zgodę, zachowując główne korzyści dla prywatności użytkowników. Ma to ułatwić deweloperom uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych reklamowych, zarówno w aplikacjach Apple, jak i u firm zewnętrznych.
Niemieckie organy konsultują się z wydawcami, mediami i regulatorami, aby sprawdzić, czy zmiany odpowiadają na skargi dotyczące ograniczonego dostępu do danych użytkowników dla reklamodawców. ATT, wprowadzona w 2021 r., pozwala użytkownikom iPhone’ów i iPadów decydować, czy aplikacje mogą śledzić ich aktywność w celach reklamowych.
Wcześniejsze dochodzenie niemieckiego Urzędu Antymonopolowego wykazało, iż ograniczenia Apple utrudniają dostęp do danych potrzebnych dla reklamy. Apple deklaruje chęć współpracy, aby ATT pozostało dostępne w Europie, mimo nacisków regulatorów.
W Polsce zgoła inaczej, bo to my postanowiliśmy pozwać Apple…
UOKiK wszczyna postępowanie wobec Apple w sprawie App Tracking Transparency
Jeśli artykuł Niemcy rozważają zmiany Apple w funkcji App Tracking Transparency nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

50 minut temu











English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·