Urządzenia z systemu CANARD czyli fotoradary, OPP i te z systemu RedLight są istnym batem na kierowców. Zwłaszcza tych, którzy kierują się rutyną za kółkiem. A rutyna za kierownicą bywa zgubna. Kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość, często zastanawiają się, czy czeka ich mandat. Na szczęście, nie każde naruszenie kończy się karą – kluczowa jest zasada tolerancji fotoradarów.
Aktualnie w Polsce obowiązuje zasada, która uwzględnia margines błędu kierowcy wynoszący 10 km/h. Oznacza to, iż fotoradar zrobi zdjęcie i zarejestruje wykroczenie dopiero, gdy zarejestrowana prędkość jest wyższa niż limit plus 10 km/h. Dla przykładu: jeżeli na drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, fotoradar uaktywni się, gdy pojazd porusza się z prędkością 61 km/h lub wyższą.
Jeszcze kilka lat temu progi wyzwolenia urządzeń były często ustawione na znacznie wyższym poziomie (nawet 20

4 godzin temu













English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·