Przez około 20 minut może nie być zasilania – rozpoczyna się montaż inteligentnych liczników
Od dziś przez kolejne trzy lata ekipy EAC codziennie, także w weekendy, będą pracować nad wymianą dotychczasowych liczników konwencjonalnych na inteligentne liczniki.
Według EAC korzyści wynikające ze stosowania inteligentnych liczników będą wielorakie:
- konsument będzie miał bezpośrednią informację o codziennym zużyciu energii elektrycznej, dzięki czemu będzie mógł kształtować swoje zachowania energetyczne w kierunku oszczędzania energii i obniżania kosztów rachunku,
- umożliwi konsumentowi zaoszczędzenie pieniędzy poprzez przenoszenie obciążeń elektrycznych (np. pralki, podgrzewania wody itp.) z okresów szczytu do okresów pozaszczytowych, gdzie koszt kilowatogodziny zostanie zmniejszony
- rachunki za prąd będą wystawiane terminowo i dokładnie, na podstawie rzeczywistych danych o zużyciu, a nie kalkulacji.
- łatwiej jest wykryć awarie i szybciej przywrócić dostawy prądu
- dostępna będzie możliwość przedpłaty za energię, szczególnie przydatna w przypadku nieruchomości wynajmowanych osobom trzecim na krótki okres czasu
- zapobiega się i wykrywa przypadki kradzieży prądu.
EAC będzie regularnie informować o obszarze, w którym prowadzone będą prace -bezpieczna wymiana licznika wymaga przerwy w dostawie prądu na okres, który nie powinien przekroczyć 20 minut.