Chętni wykonawcy mają czas na złożenie wniosków do 29 sierpnia. Spółka dopuści maksymalnie pięć firm do dalszego etapu – dialogu konkurencyjnego. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w 2026 roku. Prace budowlane powinny zakończyć się do końca 2031 roku.
Premier Donald Tusk ogłosił rozpoczęcie postępowania we wtorek. Tego samego dnia dokumenty pojawiły się w Dzienniku Urzędowym UE i na platformie zakupowej CPK.
Terminal CPK ma mieć powierzchnię około 450 tys. mkw., czyli niemal trzy razy więcej niż terminal na Lotnisku Chopina. W dniu otwarcia będzie gotowy do obsługi 34 mln pasażerów rocznie, a w razie potrzeby jego przepustowość będzie można zwiększyć do 44 mln.
Projekt terminala przygotowało międzynarodowe konsorcjum z biurem Foster + Partners, Buro Happold i polską pracownią Kuryłowicz & Associates. Dokumentacja zawiera ponad 6 tys. rysunków i 50 raportów.
Wymogi dla firm ubiegających się o kontrakt są wysokie. Kandydaci muszą wykazać się przychodami powyżej 4 mld zł rocznie oraz doświadczeniem w budowie dużych obiektów infrastrukturalnych. Punkty w ocenie przyznawane będą m.in. za wcześniejsze realizacje terminali lotniskowych o wartości ponad 300 mln zł, a choćby miliarda złotych.
Budowa terminala CPK to potężny impuls dla polskiej gospodarki. To nowe miejsca pracy, większe wpływy do budżetu i szansa dla polskich firm budowlanych na udział w prestiżowym projekcie.
Lotnisko ma powstać do końca 2032 roku. W tym samym czasie gotowy ma być pierwszy odcinek Kolei Dużych Prędkości Warszawa–Łódź, który połączy lotnisko z głównymi miastami w Polsce.