CERT Polska ostrzega! Klienci dużego banku na celowniku oszustów

1 tydzień temu

Jak informują eksperci z CERT Polska, w tej chwili trwa kampania, w której cyberprzestępcy wysyłają fałszywe maile informujące potencjalnych klientów PKO BP o nagłej potrzebie aktualizacji danych konta bankowego. Wszystko ma na celu oczywiście wyłudzenie danych wrażliwych

Fot. Pixabay

Zespół CERT Polska, działający w instytucie NASK, wyjaśnia, iż w tej chwili obserwowana jest nowa kampania cyberprzestępców. Ci tym razie obrali sobie za cel klientów PKO BP, do których masowo wysyłają fałszywe maile informujące o rzekomej potrzebie aktualizacji danych konta bankowego. Jak w większości tego typu przypadków, wiadomości zawierają linki prowadzące do spreparowanych stron internetowych.

Należy pamiętać, iż fałszywe witryny na pierwszy rzut oka łudząco przypominają autentyczne strony banków, co stwarza ogromne zagrożenie. Na stronach tych widnieją formularze do wprowadzania danych, jednak jeżeli ofiara nie zorientuje się w porę i poda swoje dane, to przekaże je bezpośrednio w ręce oszustów.

Specjaliści wyjaśniają, aby w sytuacji otrzymania podobnego maila lub SMS, niezwłocznie skontaktować się z bankiem i upewnić się, iż wiadomość jest autentyczna czy nie. Dodają również, iż oszuści chcą manipulować ofiarą, nakładając na nią iluzję presji czasu, aby ta działała pod wpływem emocji.

Ponadto należy zwracać uwagę na adresy stron bankowych oraz zawsze logować się do bankowości internetowej bezpośrednio przez aplikację lub przez stronę banku, wpisując adres manualnie. Podejrzane wiadomości e-mail można zgłaszać dzięki formularza na stronie incydent.cert.pl lub poprzez mail [email protected], a niepokojące wiadomości SMS można przesyłać pod numer 8080

„Adres często zdradza oszustów – bywa w nim dużo dziwnych znaków, czy fraz które nie mają związku z twoim bankiem” – wyjaśniono w komunikacie.

Idź do oryginalnego materiału