Canada’s Wonderland oskarżona przez Biuro ds. Konkurencji o stosowanie praktyki „ukrytych opłat”

bejsment.com 4 godzin temu

Popularny park rozrywki Canada’s Wonderland, położony w pobliżu Toronto, został oskarżony przez kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji o stosowanie tzw. drip pricing, czyli strategii sprzedaży polegającej na prezentowaniu cen niższych niż te, które ostatecznie musi zapłacić konsument.

Federalny organ nadzorczy wydał w poniedziałek oficjalny komunikat prasowy, w którym stwierdził, iż ceny biletów do parku oraz innych oferowanych produktów i usług były reklamowane w sposób wprowadzający klientów w błąd.

Według Biura, Canada’s Wonderland promował bilety wstępu oraz inne artykuły, podając ceny, które nie uwzględniały obowiązkowych, stałych opłat w wysokości 0,99, 6,99, 8,99 lub 9,99 dolara. Tym samym – jak zaznaczono w komunikacie – rzeczywisty koszt był wyższy, niż sugerowała reklama, co miało wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

Biuro utrzymuje, iż Wonderland „zamieszczał i przez cały czas zamieszcza” fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje o cenach, nie informując przejrzyście o obowiązkowych opłatach przetwarzania, które pojawiały się dopiero na końcowym etapie zakupu. Takie działania są zdaniem organu niezgodne z prawem i szkodliwe dla klientów, którzy powinni mieć dostęp do jasnych i rzetelnych informacji o cenach już na początku procesu zakupowego.

W związku z tym Biuro ds. Konkurencji złożyło wniosek do Trybunału ds. Konkurencji o podjęcie działań wobec parku. Wniosek ten ma na celu nie tylko nakazanie zaprzestania stosowania tego typu nieuczciwych praktyk marketingowych, ale również domaga się nałożenia na firmę kary finansowej oraz wypłaty odszkodowania poszkodowanym klientom.

„Kanadyjki i Kanadyjczycy powinni mieć prawo ufać cenom, które widzą w pierwszej kolejności. Podejmujemy działania wobec Canada’s Wonderland, ponieważ strategie sprzedażowe oparte na ukrytych opłatach wprowadzają w błąd i szkodzą konsumentom” – powiedział Komisarz ds. Konkurencji, Matthew Boswell, cytowany w oficjalnym oświadczeniu.

Canada’s Wonderland, odpowiadając na zarzuty w oświadczeniu przesłanym do redakcji CTV News Toronto, stanowczo je odrzucił. „Zarzuty formułowane przez Biuro są bezpodstawne” – napisano. Park zaznaczył, iż według kanadyjskiego prawa drip pricing oznacza reklamowanie produktu w jednej cenie, podczas gdy prawdziwy koszt jest ukrywany przed klientem aż do końca procesu zakupowego. „Canada’s Wonderland nie stosuje takiej praktyki” – zapewniono w komunikacie.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Biuro ds. Konkurencji podejmuje działania przeciwko podobnym praktykom. W ubiegłym roku federalny organ wygrał sprawę przeciwko sieci kin Cineplex, również oskarżonej o stosowanie drip pricing. Sąd nałożył na firmę grzywnę w wysokości 39 milionów dolarów, choć decyzja ta została przez Cineplex zaskarżona.

Idź do oryginalnego materiału