Byli podkomendni zaproszeni do wzięcia udziału w opracowywaniu programu wynagrodzeń Post Office Capture

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Byli użytkownicy systemu księgowego Urzędu Pocztowego sprzed wprowadzenia programu „Horyzont”, którzy ucierpieli w wyniku jego błędów, proszeni są o opowiedzenie swoich historii rządowi w ramach prób ustalenia wspólnych tematów, które pomogą w opracowaniu systemu wynagrodzeń.

Rząd dostrzegł problemy z Pocztą Oprogramowanie do przechwytywania spowodował rozbieżności i oświadczył, iż zaoferuje zadośćuczynienie finansowe i dokona przeglądu postępowań karnych.

Pierwsze zaproszenia – dla osób, które poniósł straty finansowe i wyroki skazujące – zostały wysłane przez firmę Hudgell Solicitors, która reprezentuje około 80 byłych użytkowników systemu Capture.

Studia przypadków pomogą ustalić „kluczowe tematy, które pomogą ukształtować wygląd systemu wynagrodzeń” – twierdzi Hudgells.

Oprogramowanie Capture było używane przed kontrowersyjnym systemem Horizon w centrum rynku Skandal na poczcieale korzystający z niego subpostmasterzy nie mieli wiedzy o tym, iż błędy w oprogramowaniu powodowały braki na koncie, za które obwiniano i za które je publikowano.

Ponieważ problemy związane z programem Horizon stały się głównymi wiadomościami w styczniu ubiegłego roku, po 15 latach na marginesie debaty publicznej, byli dyrektorzy poczty, którzy doświadczyli podobnych problemów z programem Capture, przedstawili swoje historie.

Po tym, jak były poseł do parlamentu, a w tej chwili jego kolega Kevan Jones, naświetlił ich problemy, sytuacja gwałtownie się nasiliła, ponieważ nie chciał, aby rząd ignoruje problem – tak jak to miało miejsce w przypadku programu Horizon przez dwie dekady.

Śledztwo kryminalistyczne oddany do użytku w maju 2024 r stwierdził „rozsądne prawdopodobieństwo”, iż oprogramowanie Post Office Capture spowodowało straty księgowe, a w grudniu rząd oficjalnie uznał, iż użytkownicy Capture doświadczyły braków spowodowanych błędami w systemie.

Jones powiedział, iż uzgodniono z rządem, iż Hudgells przedstawi kilkanaście spraw mających różnorodne doświadczenia, aby pomóc w opracowaniu planu dochodzenia roszczeń. „Nie musimy wymyślać koła na nowo, ale istnieją pewne aspekty Capture, które różnią się od Horizon” – powiedział.

Jones stwierdził, iż brak jest również informacji ze względu na długi czas, jaki upłynął od problemów kierowników poczty z programem Capture.

Do wzięcia udziału zaproszono byłego zastępcę poczty i użytkownika Capture, Steve’a Marstona. „Jestem więcej niż szczęśliwy, iż mogę wziąć w tym udział i widzieć, iż sprawy gwałtownie się rozwijają. Im szybciej to zostanie rozwiązane, tym szybciej będziemy mogli wyjść na drugi koniec” – powiedział.

Marston, który był zastępcą naczelnika poczty w Bury w hrabstwie Lancashire, został oskarżony w 1996 r. o kradzież i fałszywe księgowanie w związku z niewyjaśnionym niedoborem prawie 80 000 funtów. Stwierdził, iż nigdy nie miał problemów z korzystaniem z papierowego systemu księgowego, ale sytuacja uległa zmianie, gdy jego oddział, którym zarządzał od 1973 r., zaczął korzystać z systemu Capture.

„Urząd Pocztowy nakłonił nas do korzystania z niego w 1996 r.” – powiedział w zeszłym roku tygodnikowi Computer Weekly. Dodał, iż czuł presję, aby korzystać z systemu w czasie, gdy Poczta zamykała wiele oddziałów.

„Do wyboru był przejście na ten system lub pozostanie przy systemie ręcznym i zamknięcie ryzyka. Przez 20 lat, korzystając z ręcznych procesów księgowych, nie miałem żadnych problemów, ale w ciągu dwóch lat korzystania z programu Capture zaciągnąłem dług w wysokości 79 000 funtów” – powiedział Marston.

Po tym, jak audyt wykazał stratę, której nie mógł w pełni pokryć z własnej kieszeni, Marstonowi zalecono przyznanie się do kradzieży i oszustwa, aby uniknąć więzienia. Sędzia wziął pod uwagę dwie nagrody za odwagę, które Marston otrzymał za przeciwstawienie się uzbrojonym rabusiom, co oszczędziło mu kary więzienia. Otrzymał 12 miesięcy więzienia w zawieszeniu, stracił dom i firmę oraz zbankrutował.

Szacuje się, iż około 2000 oddziałów korzystało z programu Capture, ale trudno jest określić skalę problemów, ponieważ wiele z nich korzystało z niego ponad 30 lat temu. W rezultacie informacji jest kilka i niektórzy użytkownicy zmarli.

Pod szczególną kontrolą publiczną rząd i poczta podjęły szybkie działania, aby wysłuchać użytkowników programu Capture, w przeciwieństwie do problemów z programem Horizon, które trwały prawie 20 lat i kosztowały setki milionów funtów, zanim poczta i rząd przyznały, iż istnieje problem.

Rzecznik Departamentu Biznesu i Handlu powiedział: „W zeszłym miesiącu oficjalnie uznaliśmy, iż Capture mógł spowodować niedobory u kierowników poczty. Dlatego współpracujemy z naczelnikami poczty, którzy ponieśli straty w wyniku przechwytywania, aby zebrać informacje pomocne w zaprojektowaniu procesu dochodzenia roszczeń”.

Komisja ds. przeglądu spraw karnych, która zaczął przeglądać wyroki skazujące zastępcy naczelnika poczty które opierały się na dowodach z wadliwego systemu Horizon w 2015 r., bada w tej chwili ściganie w oparciu o przechwytywanie. Na to trzeba było poczekać do 2021 roku pierwsze wyroki skazujące oparte na programie Horizon zostały uchylone w sądzie koronnym w Southwark I Sąd Apelacyjny.

Horizon i Capture to dwa bieguny pod względem technologicznym. Capture było oprogramowaniem dostępnym na początku lat 90. XX wieku, które podrzędni pocztowcy mogli kupić i pobrać na komputer PC w celu prowadzenia kont. Horizon to główny system korporacyjny, który łączy się z systemami pocztowymi i jest używany we wszystkich oddziałach, których jest około 12 000.

Jednak traktowanie kierowników poczty, którzy doświadczyli niewyjaśnionych braków podczas korzystania z programu Capture, miało te same cechy charakterystyczne. Ujawniono na przykład dane dotyczące postępowań karnych prowadzonych przez Pocztę Polską przeciwko kierownikom poczty niepokojące podobieństwa w sposobie traktowania użytkowników Horizon i Capture który poniósł niewyjaśnione straty.

Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuujawniając historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli i jakich doświadczają w wyniku działania systemu Horizon badane od tego czasu.



Source link

Idź do oryginalnego materiału