BLIK zablokowany? To oszustwo! Polacy masowo otrzymują fałszywe wiadomości – nie daj się nabrać

4 godzin temu

Od kilku dni użytkownicy w całej Polsce otrzymują niepokojące maile z informacją o rzekomym zablokowaniu konta BLIK. Nadawcą ma być BLIK lub instytucja finansowa, a treść wiadomości sugeruje natychmiastową potrzebę „potwierdzenia danych” lub „odblokowania konta”. CERT Polska ostrzega: to próba wyłudzenia danych!

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

Jak działa oszustwo?
Mail lub wiadomość SMS zawiera komunikat o podejrzeniu oszustwa i zablokowaniu konta. Użytkownik proszony jest o kliknięcie w link prowadzący do strony łudząco przypominającej prawdziwą stronę BLIK lub banku. Tam przestępcy proszą o podanie danych osobowych i kodu BLIK. Pod pretekstem „potwierdzenia tożsamości” mogą próbować wykonać transakcję na Twoje pieniądze.

Jak się bronić? Sprawdź zanim klikniesz!

  • BLIK nie wysyła wiadomości z prośbą o potwierdzenie danych.

  • Każda transakcja BLIK wymaga Twojej zgody w aplikacji bankowej – sprawdzaj dokładnie kwotę i odbiorcę.

  • Nie klikaj w podejrzane linki, choćby jeżeli wyglądają „profesjonalnie”.

  • Zgłaszaj takie wiadomości do CERT Polska – instytucji zajmującej się cyberbezpieczeństwem.

Co robić, jeżeli już kliknąłeś?
Jeśli podałeś swoje dane lub kod BLIK na fałszywej stronie:

  1. Natychmiast skontaktuj się z bankiem.

  2. Zastrzeż kod BLIK i inne dane logowania.

  3. Zgłoś sprawę do CERT Polska i na policję.

Nie bądź obojętny – ostrzeż innych
To kolejna próba masowego ataku na użytkowników w Polsce. Przestępcy bazują na pośpiechu i strachu – dlatego warto być czujnym i przekazać dalej ostrzeżenie.

Idź do oryginalnego materiału