5 ofert na remont wiaduktu na DK94 w Krasnem, 4 mieszczą się w budżecie

3 dni temu
Istniejący obiekt wybudowano w 2006 roku. W wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ znacznym uszkodzeniom. (Fot. GDDKiA)

Pięć ofert zostało złożonych w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie remontu wiaduktu w m. Krasne na DK94.

Cztery oferty, z pięciu złożonych w przetargu, mieszczą się w budżecie jaki zamierzamy przeznaczyć na realizację tego zadania – 916 684,56 zł.

Lista złożonych ofert:

  • F.U.H.P. Leszek Kochanowicz – 615 861,00 zł
  • Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost – 749 881,80 zł
  • MG Infrastruktura Marian Wołczyk – 786 310,71 zł
  • Primost Południe – 889 290,00 zł
  • Konsorcjum: F.U. Detal i Detal Mosty – 1 389 900,00 zł.

Teraz oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie następujących kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz maksymalny termin realizacji umowy (20 proc.).

Zakres prac

Zadanie realizowane będzie w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmie opracowanie koncepcji technicznej i projektu wykonawczego, a następnie wykonanie robót budowlanych. Planujemy, iż prace remontowe potrwają 5 miesięcy.

Na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna a na dojazdach do obiektu warstwa ścieralna i wiążąca. Nastąpi wymiana istniejących dylatacji bitumicznych. Kapy chodnikowe naprawione zostaną z zastosowaniem betonu i/lub zapraw mieszank air jordan 11 cherry holiday 2022ą betonu polimerowo-cementowego (zaprawa PCC). Na kapach wyremontowana zostanie nawierzchnia żywiczna.

W ramach prac oczyszczone zostaną krawężniki kamienne na obiekcie. Zakres inwestycji to również oczyszczenie powierzchni, lokalna reprofilacja zaprawami PCC i odtworzenie zabezpieczeń antykorozyjnych betonu przyczółków, skrzydeł i dźwigarów. To także oczyszczenie powierzchni istniejącego brukowania stożków i skarp przy obiekcie wraz z usunięciem istniejącego i wykonaniem nowego spoinowania. W ramach zadania wymienione zostanie 30% zniszczonego umocnienia. Uzupełnione zostanie też brukowanie przy schodach skarpowych.

Wykonawca, który będzie remontował wiadukt, oczyści i wymaluje balustrady przy schodach naskarpowych, wymieni bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach w zakresie objętym remontem. Wykona też lokalne naprawy schodów naskarpowych, korytek ściekowych na skarpach przy stożkach oraz naprawi lub wymieni uszkodzone deski gzymsowe.

Już blisko 20 lat

Istniejący obiekt wybudowano w 2006 roku. W wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ znacznym uszkodzeniom.

Deformacje oraz ubytki w nawierzchni mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Nieszczelność oraz deformacje dylatacji bitumicznych powodują przenikanie Nike Jordan Jumpman hoodie in grey - release dates & sneakers., Jordans - Yeezys, Urlfreeze News wody do wewnętrznych struktur wiaduktu, co z kolei może powodować korozję elementów konstrukcyjnych oraz osłabienie nośności obiektu. Uszczelnienie dylatacji jest więc najważniejsze dla przedłużenia trwałości wiaduktu i uniknięcia kosztownych napraw w przyszłości.

Pojawiły się także uszkodzenia desek gzymsowych stanowiące zagrożenie dla osób przebywających pod obiektem. Brak realizacji remontu oznaczałoby dalszą degradację obiektu i konieczność wprowadzenia ograniczeń w ruchu, aż do całkowitego zamknięcia wiaduktu.

DANE TECHNICZNE OBIEKTU:

  • długość całkowita obiektu – 14,64 m
  • szerokość obiektu – 22,00 m
  • liczba przęseł – jedno przęsło
  • rodzaj konstrukcji – konstrukcja ramownicowa z przegubami
  • podpory – pełnościenne o korpusie pełnym
  • materiał podpór – przyczółki z betonu zbrojonego
Napadał na kobiety w Rzeszowie. Najbliższe 3 miesiące spędzi w areszcie, grozi mu do 8 lat więzienia
Idź do oryginalnego materiału