ZUS wysyła pilne ostrzeżenie. Sytuacja jest bardzo poważna

3 godzin temu

Do naszej redakcji przyszła pilna wiadomość od ZUS z prośbą o publikację. Klienci tracą pieniądze, a ZUS próbuje ustrzec przed tym procederem.

Fot. Warszawa w Pigułce

Klientka z Warszawy zgłosiła się do jednej z placówek ZUS w Warszawie informując, iż jest prawdopodobnie ofiarą wyłudzenia pieniędzy przez internet. Klientka powiedziała, iż przeglądając jeden z portali społecznościowych natknęła się na informację w sprawie powiększenia środków ulokowanych na koncie bankowym. Była to prawdopodobnie informacja o wdrożonych przez ZUS nowych programach oszczędnościowych. Dodała komentarz z prośbą o podanie konkretnych informacji, w odpowiedzi otrzymała na maila umowę do podpisania.

Przypominamy, iż nie wysyłamy do nikogo wiadomości z linkami, w które należy wejść, nie prosimy też o podawanie danych wrażliwych niezabezpieczonymi kanałami komunikacji. Zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania wiadomości o podejrzanej treści, zwłaszcza informacji zawierających linki. W sytuacji, w której ktokolwiek z Klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected] – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami rozsyłanymi przez oszustów w celu wyłudzenia danych. Nie należy klikać w podejrzane linki zarówno mailowe, jak i w wiadomościach SMS ani pobierać załączników niewiadomego pochodzenia – podaje ZUS.

Idź do oryginalnego materiału