ZUS ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod jego pracowników

miastoiludzie.pl 3 dni temu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o fali fałszywych telefonów do klientów. Oszuści próbują wyłudzić dane, podając się za pracowników instytucji. ZUS apeluje o ostrożność, zwłaszcza do seniorów.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) ostrzega przed oszustami, którzy w ostatnich dniach dzwonią do klientów, podszywając się pod jego pracowników. Przestępcy proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w systemie ZUS lub na platformie PUE/eZUS. Zakład przypomina, iż jego konsultanci nie wykonują takich telefonów i nie pytają o dane wrażliwe.

Jak dowiedział się portal miastoiludzie.pl, ZUS otrzymał już wiele zgłoszeń od klientów, którzy odebrali podejrzane połączenia. To kolejna w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Przedstawiciele instytucji podkreślają, iż konsultanci Centrum Kontaktu Klientów ZUS (CKK) kontaktują się wyłącznie w sprawach zgłoszonych wcześniej przez klientów, a nigdy w celu zmiany numeru telefonu.

Jak rozpoznać oszusta?

ZUS podkreśla, iż jego pracownicy zawsze przedstawiają się, podając imię i nazwisko, a rozmowa dotyczy wyłącznie konkretnej sprawy klienta, np. kontroli zwolnienia lekarskiego czy wyjaśnienia dokumentów. Przez telefon nie zmienia się numeru służącego do uwierzytelnienia w systemie.

Osoby, które podejrzewają, iż padły ofiarą próby oszustwa, powinny niezwłocznie skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów pod numerem 22 560 16 00.

ZUS apeluje do wszystkich klientów, zwłaszcza seniorów, aby zachowali szczególną ostrożność i nie podawali żadnych danych osobowych przez telefon.

Idź do oryginalnego materiału