ZAMOŚĆ: Oszustwo na pracownika banku. 62-latek stracił 60 tys. zł

tygodnikzamojski.pl 1 tydzień temu

Po kilku minutach 62-latek odebrał kolejny telefon. Zapowiadany „konsultant” poinformował, iż wykonane przez przestępców wypłaty można anulować dzięki płatności Blik. Instruowany przez „konsultanta” 62-latek generował kody Blik na różne kwoty. Takich kodów wygenerował kilkanaście.


-Następnie mężczyzna polecił mu wypłacić pieniądze z konta, a później wpłacić je we wpłatomacie. W czasie, gdy 62-latek wykonywał te czynności rozmowa trwała. „Konsultant” podawał przez telefon kody Blik, a 62-latek wpłacał pieniądze i postępując zgodnie z instrukcjami rozmówcy – wpisywał otrzymywane od niego kody. Wykonał 17 takich transakcji, wpłacając łącznie ponad 60 000 złotych – informuje Dorota Krukowska-Bubiło, rzecznik zamojskiej policji.


Rozmówca zapewniał, iż pieniądze 62-latka trafiły na specjalnie dla niego utworzone konto rezerwowe, a gdy główne konto będzie już bezpieczne - pieniądze wrócą do 62-latka. Po tych zapewnieniach „konsultant” zakończył rozmowę.


62-latek przemyślał całą sytuację i zadzwonił do swojego banku, aby zweryfikować dane „konsultanta”. Okazało się, iż w banku nie pracuje osoba o danych, które przekazał pokrzywdzony. Dowiedział się również, iż jego pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w jednym z miast na terenie Polski. 62-latek zablokował dostęp do rachunku i złożył w banku reklamację na wykonywane za namową oszusta transakcje.

Idź do oryginalnego materiału