
Sprzedający został przekierowany na stronę umożliwiającą wybór banku. Wybrał ten, w którym ma konto i zgodnie z poleceniem zalogował się na rachunek. Chwilę później zadzwoniła do niego kobieta. Poinformowała go, iż jest pracownikiem banku i zaleciła, aby w celu odblokowania środków ze sprzedaży opon wygenerował i przekazał jej kody Blik. Przekonany, iż potwierdza transakcję sprzedaży przekazał kobiecie łącznie 10 kodów Blik i dokonał ich autoryzacji. Kobieta zapewniała, iż tak wygląda procedura odblokowania środków ze sprzedaży, mówiła, iż potrzebuje kodów, aby wykonać operacje związane z obsługą jego rachunku.
W pewnej chwili kobieta zawiesiła połączenie, a 38-latek czekając na dalszą rozmowę zaczął wątpić w uczciwość rozmówczyni. Rozłączył połączenie i gwałtownie zatelefonował na infolinię swojego banku. Prawdziwy konsultant wyjaśnił mu, iż został oszukany. Z konta 38-latka zostały wypłacone pieniądze w łącznej kwocie 19 900 złotych. Pokrzywdzony zablokował dostęp do swoich rachunków i kart płatniczych. O tym, iż został oszukany powiadomił również policjantów.