Zainstalowała aplikację, straciła blisko 9 tysięcy złotych

wdi24.pl 2 tygodni temu

Mieszkanka powiatu wyszkowskiego straciła blisko 9 tys. zł przez oszusta podającego się za konsultanta bankowego. Mężczyzna nakłonił ją do zainstalowania w telefonie odpowiedniej aplikacji "celem ochrony, zagrożonych środków na koncie". Wyszkowscy policjanci ostrzegają przez fałszywymi pracownikami banku. Jak zwykle wygląda schemat ich działania? Oszust dzwoni do konkretnej osoby i podaje się za konsultanta. Numer telefonu, z którego dzwoni fałszywy pracownik placówki bankowej często wygląda jak oficjalny numer banku, który można potwierdzić na stronie internetowej. Dzwoniący informuje o niepokojących transakcjach na koncie ofiary. Aby zapobiec i unieważnić te przelewy „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu wykonywanie zdalnych działań na telefonie lub komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust uzyskuje dostęp do urządzenia ofiary i tym samym konta, z którego dokonuje przelewy lub prowadzi rozmowę tak, iż ofiara sama takie transakcje wykonuje na wskazany przez oszusta „bezpieczny numer konta”. Zdarza się, iż tzw. „ konsultant” mając dostęp do konta, dodatkowo próbuje zaciągnąć kredyt na konto ofiary. Tak właśnie było w przypadku ko

Idź do oryginalnego materiału