Kampania społeczna o nazwie #zaginioneNIEzapomniane od 12 do 25 maja jest realizowana przez polską Policję we współpracy z Fundacją ITAKA Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Jej celem jest przypomnienie o dzieciach, które wiele lat temu zaginęły i do dziś nie wróciły do swoich rodzin. Działania te mają również na celu wsparcie rodzin, które na co dzień zmagają się z bolesną niewiedzą o los swoich bliskich. Kampanię objęła honorowym patronatem Rzecznik Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak.
Według statystyk, w Polsce każdego roku ponad 2 tysiące dzieci i nastolatków zostaje zgłoszonych jako zaginione. Wśród tej grupy najczęściej znikają młodzież w wieku 14–17 lat, ale niestety także młodsze dzieci. Większość z tych przypadków udaje się rozwiązać i dzieci wracają do swoich domów. Jednak około 52 osoby poniżej 18. roku życia wciąż znajdują się w bazie danych Policji jako zaginione od ponad pięciu lat. Kampania zwraca uwagę na konkretne historie dzieci, które zaginęły, przedstawiając m.in. ich zdjęcia z czasu zaginięcia oraz symulacje ich obecnego wyglądu wykonane dzięki progresji wiekowej. Organizatorzy apelują do świadków zdarzeń sprzed lat, by przekazali jakiekolwiek informacje, które mogłyby pomóc rozwikłać te sprawy.
Kampania ma również wymiar edukacyjny – podczas jej trwania na kanałach społecznościowych Policji i Fundacji ITAKA publikowane są materiały informacyjne dotyczące zapobiegania zaginięciom, procedur w przypadku ich wystąpienia czy działania systemu Child Alert. istotną częścią akcji będą także wydarzenia 25 maja, czyli w Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. Tego dnia wiele budynków w Polsce zostanie podświetlonych na niebiesko, symbolizując solidarność z rodzinami zaginionych. Organizatorzy zachęcają do dokumentowania tych symboli i udostępniania ich w mediach społecznościowych z hasztagiem #zaginioneNIEzapomniane, aby szerzyć świadomość i przypominać, iż każda zagubiona osoba pozostaje w naszej pamięci.