Wysokie rekompensaty dla klientów Pekao S.A. Ważna decyzja Prezesa UOKiK w sprawie reklamacji

pultusk24.pl 2 godzin temu
• Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą wobec Pekao S.A.
• Bank masowo przekraczał terminy odpowiedzi na reklamacje i nie wyjaśniał przyczyn opóźnienia.
• Klienci nie mogli doczekać się rozpatrzenia reklamacji - teraz doczekają się rekompensat. Bank zarezerwował na ten cel prawie 100 mln zł.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zobowiązał Bank Pekao S.A. do usunięcia skutków naruszenia, w tym do wypłaty rekompensat konsumentom. Decyzja jest efektem postępowania wszczętego po licznych sygnałach konsumentów, którzy skarżyli się, iż bank nie udziela odpowiedzi na reklamacje w terminach określonych w przepisach.

Bank Pekao S.A. w latach 2021–2023 mógł przekraczać ustawowe terminy na rozpatrzenie reklamacji. W toku postępowania Urząd ustalił, iż nie chodziło przy tym o pojedyncze przypadki i kilkudniowe opóźnienia. Praktyka miała charakter systemowy, opóźnienia sięgały ponad 60 dni, najdłuższe zaś przekraczały rok.

- Trzymanie klientów w długotrwałej niepewności w sprawach dotyczących ich pieniędzy jest niedopuszczalne. Praktyki stosowane przez Bank Pekao S.A. przy rozpatrywaniu reklamacji mogły poważnie naruszać prawa konsumentów i nadszarpnąć wiarygodność banków jako instytucji zaufania publicznego. Przedłużająca się procedura rek
Idź do oryginalnego materiału