Trzy cysterny, które przewoziły towar, miały, zgodnie z dokumentami, zawierać olej smarowy. Jednak dzięki czujności funkcjonariuszy i badaniom przeprowadzonym w Mobilnym Laboratorium Paliw Ciekłych oraz Laboratorium Celnym w Koroszczynie, okazało się, iż w środku znajduje się ponad 95 tys. litrów oleju napędowego.
Jakie były konsekwencje?
Przewóz tego typu paliwa w Unii Europejskiej podlega rygorystycznym przepisom i wymaga odpowiedniej dokumentacji w Systemie Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych (EMCS). Niestety, żaden z tych wymagań nie został spełniony, co oznaczało, iż cała operacja była nielegalna.
Funkcjonariusze przejęli cysterny wraz z ładunkiem, a przeciwko organizatorom transportu wszczęto postępowania karne skarbowe. Należny podatek akcyzowy za to paliwo to ponad 170 tys. zł.
Za takie przestępstwa, grożą poważne konsekwencje: od wysokich kar grzywny po pozbawienie wolności. To jasny sygnał, iż sł