Do mieszkańców dzwonią oszuści, którzy podają się za pracowników firmy Provident. Ich celem jest wyłudzenie danych osobowych i pieniędzy. Scenariusz jest dobrze przygotowany i może zmylić choćby ostrożnych.
Mechanizm oszustwa jest prosty, ale skuteczny. Najpierw dzwoni kobieta z wyraźnym wschodnim akcentem, która twierdzi, iż ktoś próbuje wziąć kredyt na Państwa dane. Prosi o potwierdzenie informacji – na przykład o to, z jakiego banku korzystacie. Po chwili kontaktuje się druga osoba, rzekomo z „Państwa banku”. W tym momencie zaczyna się próba kradzieży pieniędzy!
- Nie podawajcie żadnych danych!
- Nie wykonujcie poleceń rozmówców!
- Jeśli macie wątpliwości – rozłączcie się i sami zadzwońcie do swojego banku!
Każdą taką sytuację należy natychmiast zgłosić na Policję.













English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·