UOKiK zgłasza reklamy alkoholi w social mediach do Prokuratury Krajowej

2 lat temu
UOKiK poinformował, iż otrzymuje liczne sygnały o reklamach alkoholi powyżej 18%, które mogą być sprzeczne z ustawą z 26 października 1982 r. Sprawa trafiła do Prokuratury Krajowej. UOKiK kontra reklamy alkoholi
W social mediach pojawia się coraz więcej reklam alkoholi wysokoprocentowych, które mogą być przestępstwem z art. 452 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. Owe treści zamieszczane są zarówno przez marki alkoholi wysokoprocentowych, jak i influencerów.
Do UOKiK zaczęło spływać coraz więcej informacji o reklamach alkoholi od konsumentów. Urząd potwierdził też, iż sam również zauważa problem i jak wskazał – sprawa została przekazana do Prokuratury Krajowej.


Wyświetl ten post na Instagramie


Post udostępniony przez UOKiK (@uokikgovpl)


Jednak nie tylko UOKiK zauważył ten problem. O zawiadomieniu do prokuratury poinformował też...
Idź do oryginalnego materiału