UOKiK stawia zarzuty firmie Amazon. Chodzi m.in.o terminowość i "gwarancję dostawy"

1 rok temu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Amazon. Firma miała wprowadzać klientów w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów. fot. depositphotos.com
We wrześniu 2021 roku prezes UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające dotyczące nieprawidłowości w świadczeniu usług przez Amazon EU SARL. Teraz spółka otrzymała zarzuty stosowania nieuczciwych praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Złożenie i potwierdzenie zamówienia to nie zakup?
Według Amazon złożone zamówienie i otrzymanie jego potwierdzenia stanowi jedynie „ofertę nabycia produktu ze strony konsumenta” i nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
– Spółka uważa, iż nie jest zobowiązana do dostarczenia towaru i może decydować o realizacji lub anulowaniu transakcji. Dla Amazona wiążąca jest dopiero informacja o faktycznej wysyłce i to,...
Idź do oryginalnego materiału