Samochody za gotówkę droższe od tych na kredyt

bejsment.com 4 miesięcy temu

Kiedyś gotówka była królową i można było uzyskać lepszą ofertę, płacąc całą kwotę za samochód z góry, ale teraz wielu dealerów chce, abyś swój samochód wziął na kredyt, aby mogli zarobić więcej pieniędzy.

Chociaż w Ontario dealerzy muszą stosować zasadę “all-in-price-advertising”, co oznacza, iż cena, którą widzisz, jest ceną, którą otrzymujesz, niektórzy dealerzy samochodowi nie przestrzegają tych zasad.

“Istnieje ogromna zachęta dla dealerów, aby nakłaniali konsumentów do wzięcia kredytu na samochód. jeżeli otrzymają gotówkę za samochód, dealer może stracić dużo zysku” – powiedziała Shari Prymak z Car Help Canada, grupy non-profit, która pomaga kupującym w zakupie samochodu.

Podczas oglądania reklam samochodów, niektórzy dealerzy pokazują dwie ceny, cenę za transakcję gotówkową i cenę auta na kredyt. W wielu przypadkach cena gotówkowa może być od 2000 do 3000 dolarów wyższa.

Stowarzyszenie Dealerów Samochodów Używanych w Ontario (UCDA) twierdzi, iż sprzedaż samochodu w ten sposób jest dozwolona, o ile cena w ogłoszeniu jest jasna i przejrzysta.

“Nie jest nielegalne, aby dealer sprzedawał pojazd za gotówkę, która jest na innym poziomie niż cena finansowana pożyczką, ale jak wskazała Ontario Motor Vehicle Industry Council (OMVIC), tak naprawdę sprowadza się to do przejrzystości komunikatu” – powiedział James Hamilton, dyrektor wykonawczy UCDA.

W oświadczeniu OMVIC powiedział CTV News: “Jako organ regulujący sprzedaż pojazdów silnikowych w Ontario, naszą rolą jest zapewnienie, iż rejestrujący ściśle przestrzegają zasad reklam cen all-in. Nabywcy samochodów powinni być w stanie wejść do salonu i kupić pojazd za dokładną cenę podaną w reklamie (z wyjątkiem podatku HST i opłat licencyjnych). Dealerzy oferujący opcje cenowe dla zakupów kredytowych i gotówkowych są zobowiązani do ujawnienia obu cen w swoich reklamach, w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, a nie ukryty poniżej, na innej stronie lub drobnym drukiem”.

“Dealerzy reklamujący dwie ceny muszą również ujawnić charakter ceny (na przykład “tylko oferty kredytowe” lub “cena gotówkowa”). jeżeli sprzedawcy reklamują tylko jedną cenę, powinna ona być dostępna dla wszystkich zainteresowanych kupujących. Pobieranie wyższej ceny niż cena reklamowana jest niezgodne z przepisami dotyczącymi reklamowania cen all-in określonymi w ustawie o dealerach pojazdów silnikowych”.

Prymak powiedział jednak, iż wielu dealerów nie przestrzega zasad i pokazał CTV News przykłady reklam, w których reklamowana cena wynosi 26 000 CAD, ale drobnym drukiem w treści reklamy napisano, iż “w przypadku zakupów gotówkowych konieczne jest dodatkowe 2000 CAD”.

Inna reklama pokazywała cenę 37,400 CAD, ale w dalszej części reklamy napisano, iż cena gotówkowa wynosi 39,000 CAD. Zgodnie z przepisami Ontario, Prymak powiedział, iż jest to niedozwolone. “Jeśli pójdziesz do dealera, a dealer powie ci:” Cóż, przykro mi, aby uzyskać tę cenę, musisz zdecydować się na finansowanie u naszego dealera “, łamią prawo” – powiedział Prymak, a każdy dealer wyceniający samochody w ten sposób powinien zostać zgłoszony do OMVIC.

UCDA powiedziało, iż w Ontario jest ponad 8000 dealerów samochodowych i, iż jeżeli konsumenci nie są zadowoleni z jednego dealera, powinni znaleźć innego. “To naprawdę sprowadza się do zdolności konsumenta do rozejrzenia się i uzyskania najlepszej możliwej oferty, a jeżeli będą szukać, to ją znajdą” – powiedział Hamilton.

OMVIC dodało: “Naszym priorytetem jest ochrona nabywców samochodów. Zwiększyliśmy egzekwowanie przepisów w odniesieniu do działań niezgodnych z przepisami, rozszerzając nasz program tajemniczych zakupów, audyty dealerów i dochodzenia w celu zapewnienia zgodności. W 2023 r. przeprowadziliśmy 2471 inspekcji w całym Ontario i postawiliśmy prawie 1600 zarzutów. OMVIC podejmuje również bardziej zdecydowane działania przeciwko ponownie łamiącym prawo, nakładając wyższe kary. przez cały czas zwiększamy nasze wysiłki na rzecz edukowania dealerów, sprzedawców i nabywców samochodów w zakresie wymagań dotyczących reklamowania wszystkich cen”.

Idź do oryginalnego materiału