Przelał oszustom ponad 80 tys. zł. Dzięki akcji policji uratowano połowę

5 godzin temu

Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą oraz do Walki z Korupcją Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku zatrzymali przelew bankowy, którego adresatem byli hakerzy. Oszustom udało się nakłonic mieszkańca powiatu kluczborskiego do przelania w sumie 80 tysięcy złotych na ich konta.

„Pracownik banku” nakłonił go do czterech przelewów. Oszuści wyłudzili 80 tysięcy

Wkrótce po tym fakcie 59-letni mężczyzna zgłosił oszustwo bankowe na lokalnym posterunku policji.

„Z relacji pokrzywdzonego wynikało, odebrał telefon, gdzie rozmówca przedstawił się jako pracownik banku„.

Treść rozmowy wyglądała podobnie, jak w przypadku innych tego tupu wyłudzeń w ostatnim czasie.

Oszust przekonywał, iż pieniądze znajdujące się na jego rachunku bankowym 59-latka są zagrożone i konieczne jest ich „zabezpieczenie”. A zabezpieczenie polegać miało na przelaniu funduszy na wskazane przez niego konta.

– 59-latek, ufając fałszywemu konsultantowi, podążył za wskazówkami i wykonał cztery przelewy na dwa różne rachunki bankowe. W ten sposób przelał ponad 80 000 złotych – przekazuje st. asp. Krystyna Chmielewska z działu prasowego KPP Kluczbork.

Zorientował się szybko. Ale po fakcie…

Po namyśle, niestety po wykonaniu transakcji na wskazane konta, mężczyzna wezwał oficjalną infolinię banku, gdzie dowiedział się, iż żaden konsultant do niego nie dzwonił i padł ofiarą oszustwa.

Od razu pojechał do Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku i złożył zawiadomienie.

Policjanci natychmiast podjęli działania zmierzające do zablokowania środków na rachunkach, kontaktując się z pracownikiem banku. Dzięki szybkiej reakcji zblokowano część przelanych pieniędzy i odzyskano ponad 40 000 złotych.

Bank o to nigdy nie prosi przez telefon!

Policja niezmiennie apeluje o ostrożność.

„Pamiętajmy, że pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie przelewów na nowe rachunki, aby „zabezpieczyć” pieniądze zgromadzone na koncie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, dzwoniąc na oficjalny numer infolinii” – słyszmymy.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału