Pow. zamojski: Kupił odkurzacz u oszusta. 2,5 tys. zł przepadło...

1 tydzień temu
Mężczyzna złożył zamówienie, po czym na mejla otrzymał potwierdzenie przyjęcia zlecenia i numer rachunku bankowego, na który miał wpłacić pieniądze za towar. Dokonał przelewu kwoty prawie 2 500 złotych.Dostawa miała być zrealizowana bezpośrednio po otrzymaniu płatności. Po kilku dniach na skrzynkę poczty elektronicznej otrzymał wiadomość, iż wysyłka została opóźniona z winy firmy kurierskiej.Cierpliwie czekał na przesyłkę, jednak z uwagi na to, iż odkurzacz w dalszym ciągu nie został dostarczony 31-latek próbował skontaktować się telefonicznie ze sprzedawcą, jednak po wybraniu numeru wskazanego w ogłoszeniu nie było żadnego sygnału. Napisał również do sprzedawcy maila informując, iż odstępuje od umowy zakupu, ale nie otrzymał odpowiedzi. W Internecie zauważył, iż domena sklepu, z którego oferty skorzystał jest niedostępna. Przypuszczając, iż został oszukany 31-latek sprawę zgłosił policjantom. – Kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego. Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze. Pamiętajmy, iż zwykle można też zamówić towar z opcją płatności przy odbiorze. Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą, która w sytuacji oszustwa będzie stanowiła dowód w sprawie. Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, zgłośmy to policjantom – przestrzega podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło, rzecznik prasowy KMP Zamość.
Idź do oryginalnego materiału