Piątka na piątkę

1 dzień temu

Bielska firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o., wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska pożarniczego wprowadziła na rynek swój kolejny nowy wyrób. Jest nim ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy. Pojazd został opracowany przez biuro konstrukcyjne firmy, uwzględniając cechy jakie powinien posiadać samochód tej klasy. Przy jego projektowaniu i budowie wykorzystano najnowsze dostępne technologie i materiały. Jest to w tej chwili najnowocześniejszy na polskim rynku samochód klasy ciężkiej kategorii uterenowionej z napędem na obie osie (4×4). Dostępny, doskonały i dedykowany dla jednostek PSP i OSP. Jego pierwszy egzemplarz trafił na wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Lututowie w woj. łódzkim.

Dostosowany do potrzeb

Załoga nowej „piątki” dysponuje brygadową, czterodrzwiową, bezpieczną i ergonomiczną kabiną. Pod maską pracuje wysokoprężna dynamiczna jednostka napędowa o mocy 235 kW (320 KM). To wielokrotnie sprawdzone w najtrudniejszych warunkach terenowych i cenione przez strażaków podwozie. Wykorzystywane jest ono z powodzeniem pod zabudowy specjalne przez wiele innych firm na świecie.

Z przodu znajduje się przydatna podczas prowadzenia wielu działań ratowniczych wyciągarka z napędem elektrycznym, o sile uciągu 9979 kg. Dodatkowo, opcjonalnie po prawej stronie, można zamontować sterowane z kabiny dzięki joysticka działko wodno-pianowe
o wydajności 1600 l/min.

Bezpieczny, wydajny i ergonomiczny

Nadwozie specjalne zostało wykonane z lekkich trwałych materiałów – profili oraz blach aluminiowych w układzie skrytek (3+3+1). Są one przeznaczone i przystosowane do przewozu sprzętu, armatury wodno-pianowej oraz odcinków węży tłocznych. Daje to maksimum pojemności zabudowy gwarantując głębokość 550 mm każdej ze skrytek. Zapewnia to dostępność do przewożonego sprzętu.

Dach nadwozia ma formę podestu roboczego. Wyznaczona ścieżka komunikacyjna gwarantuje pełne bezpieczeństwo poruszania się po nim dwóch strażaków, również w nocy, dzięki wbudowanemu oświetleniu. W tylnej części znajduje się manualnie sterowane działko wodno-pianowe o wydajności w zakresie 1600-3200 l/min.

Wykonany z polipropylenu (PP-C) zbiornik na środki gaśnicze umieszczony został nisko, w środkowej części zabudowy. Mocowanie wzdłuż osi na ramie pośredniej zapewnia najlepsze położenie środka ciężkości. Mieści on 5000 litrów wody i 500 litrów środka pianotwórczego.

„Sercem” zabudowy pożarniczej jest dwuzakresowa autopompa pożarnicza klasy premium Godiva P2A 3010. To sprawdzona w każdych warunkach autopompa osiągająca wydajność 3628 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub alternatywnie 489 l/min przy 40 barach. Obsługę ułatwia intuicyjny, zintegrowany panel sterujący w systemie Can-Bus oraz ekran LCD.

Samochód cechuje się nowoczesnymi ergonomicznymi rozwiązaniami, łatwością w obsłudze i dynamiką podczas działań. To nowoczesne narzędzie w rękach strażaków dające gwarancję pełnego bezpieczeństwa i pełnego wykorzystania przez nich parametrów techniczno-taktycznych tego nowoczesnego wozu.

Dobre bo Polskie

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. to znany i ceniony, a zarazem sprawdzony producent i dostawca zaawansowanych technologicznie pojazdów specjalnych. Kontynuuje swoją ekspansję międzynarodową, będąc jednocześnie liderem rynku krajowego z 28% udziałem w segmencie średnich i ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych.

Idź do oryginalnego materiału