Temat oszustw na policjanta, wnuczka, czy bankowca powraca jak bumerang. Mimo licznych apeli, mieszkańcy naszego regionu od początku roku stracili… ponad cztery miliony złotych w wyniku działań przestępców. Policjanci zaczynają kolejną akcję edukacyjną.
„#Halo! Tu bezpieczny Senior” – taką kampanię inaugurują policjanci, we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości oraz Naukową i Akademicką Siecią Komputerową. Chcą przypominać osobom starszym metody działań oszustów, tak by już nikt nie dawał im wiary.
- o ile nie mamy pewności z kim rozmawiamy, nie kontynuujmy dialogu. Zadzwońmy na numer 112 i przekażmy zgłoszenie mundurowym. Bądźmy ostrożni i rozważmy zmianę numeru telefonu – oszuści bazują na starych książkach telefonicznych – radzi st. asp. Artur Majchrzak z zespołu prasowego świętokrzyskiej policji.
Bardzo ważne jest zachowanie czujności podczas rozmów telefonicznych. Ani policja, ani prokuratura, czy pracownicy służb nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy, nie angażują też osób postronnych w śledztwa. Nie podawajmy swoich danych, ani nie instalujmy aplikacji poleconych nam przez „specjalistów”.
- Mimo szerokiej kampanii edukacyjnych, dalej docierają do nas informacje o oszustwach, których ofiarami padają mieszkańcy naszego regionu – kwituje Majchrzak.
Ofiary tracą swoje oszczędności w najróżniejszy sposób – przekazują fałszywym policjantom, czy kurierom, instalują aplikacje dzięki którym przestępcy mogą „wyczyścić” ich konta, a nawet… wyrzucają przez okno.
Tylko w ciągu pierwszego kwartału tego roku, mieszkańcy naszego województwa stracili 1 200 000 złotych w wyniku oszustw. Od początku roku do dziś, to już przeszło cztery miliony złotych i 150 przestępstw.
- Oszustwa
- na wnuczka
- na policjanta
- wyludzenia