Oszukany przez fałszywego bankowca stracił ponad 60 tys. zł. Tym razem oszust przekonał młodego człowieka

mojradom.pl 1 rok temu

Zdjęcie ilustracyjne (fot. KMP Radom)


W miniony piątek radomscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące wyłudzenia ponad 60 tys. zł. - Do młodego mieszkańca Radomia zadzwonił mężczyzna przedstawiający się za pracownika banku. Oszust poinformował, iż pieniądze na jego koncie są zagrożone i aby je uratować musi przelać je na konta techniczne banku. Niestety pokrzywdzony uwierzył w opowiedzianą historię. Zgodnie ze wskazówkami fałszywego bankowca, mężczyzna przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na dwa rachunki bankowe. Kilka tysięcy złotych przekazał także oszustowi udostępniając mu kody mobilnej płatności - opisuje mechanizm oszustwa Justyna Jaśkiewicz.

Oszukany stracił ponad 60 tys. zł. Postępowanie w tej sprawie prowadzą teraz policjanci z trzeciego komisariatu.

Policja niezmiennie apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. - Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. - Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem. Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, iż oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, iż połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, iż dzwoni do nas pracownik banku - radzi Justyna Jaśkiewicz.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję.

kat

Idź do oryginalnego materiału