
OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 40 TYSIĘCY ZŁOTYCH
Data publikacji 03.10.2025
Kobieta oszukana „na pracownika banku” straciła blisko 40 tysięcy złotych. 70-latka telefonicznie usłyszała typową dla takich przestępstw historię o włamaniu na jej konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie polecenia rzekomych konsultantów, które miały uchronić jej oszczędności. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność przy dokonywanych operacjach finansowych.
Bielscy policjanci otrzymali kolejną informację o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Pokrzywdzona mieszkanka powiatu usłyszała w słuchawce typową dla tego typu przestępstw legendę o włamaniu na konto. Rozmówca podający się za pracownika banku z Warszawy powiedział, iż został złożony wniosek kredytowy na jej koncie, a w proceder zamieszani są pracownicy lokalnej siedziby banku. Następnie kobieta została rzekomo przełączona do innego pracownika, który polecił jej założyć nowy rachunek, tzw. „osłonowy” i przelać tam blikiem pieniądze. 70-latka, mimo iż była instruowana telefonicznie jak ma to zrobić, nie poradziła sobie z tą metodą płatności. Dlatego oszuści kazali jej pojechać do placówki banku i tam założyć nowe konto o podanym przez nich numerze, na które miała przelać pieniądze. 70-latka wypełniła ich polecenia chcąc chronić swoje oszczędności. Zmanipulowana kobieta nie mówiła pracownikom swojej placówki o otrzymanym telefonie przekonana, iż są oni zamieszani w przestępstwo. Po pewnym czasie bank zablokował kobiecie dostęp do konta z uwagi na podejrzane operacje. Wówczas wyszło na jaw, iż kontaktowali się z nią oszuści. 70-latka straciła 37 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.
Ponadto przypominamy, iż w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Bank czy Policja! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.
Źródło: Policja Podlaska