OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 40 TYSIĘCY ZŁOTYCH

bstok.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 40 TYSIĘCY ZŁOTYCH


OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 40 TYSIĘCY ZŁOTYCH
Data publikacji 03.10.2025

Kobieta oszukana „na pracownika banku” straciła blisko 40 tysięcy złotych. 70-latka telefonicznie usłyszała typową dla takich przestępstw historię o włamaniu na jej konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie polecenia rzekomych konsultantów, które miały uchronić jej oszczędności. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność przy dokonywanych operacjach finansowych.










Bielscy policjanci otrzymali kolejną informację o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Pokrzywdzona mieszkanka powiatu usłyszała w słuchawce typową dla tego typu przestępstw legendę o włamaniu na konto. Rozmówca podający się za pracownika banku z Warszawy powiedział, iż został złożony wniosek kredytowy na jej koncie, a w proceder zamieszani są pracownicy lokalnej siedziby banku. Następnie kobieta została rzekomo przełączona do innego pracownika, który polecił jej założyć nowy rachunek, tzw. „osłonowy” i przelać tam blikiem pieniądze. 70-latka, mimo iż była instruowana telefonicznie jak ma to zrobić, nie poradziła sobie z tą metodą płatności. Dlatego oszuści kazali jej pojechać do placówki banku i tam założyć nowe konto o podanym przez nich numerze, na które miała przelać pieniądze. 70-latka wypełniła ich polecenia chcąc chronić swoje oszczędności. Zmanipulowana kobieta nie mówiła pracownikom swojej placówki o otrzymanym telefonie przekonana, iż są oni zamieszani w przestępstwo. Po pewnym czasie bank zablokował kobiecie dostęp do konta z uwagi na podejrzane operacje. Wówczas wyszło na jaw, iż kontaktowali się z nią oszuści. 70-latka straciła 37 tysięcy złotych.


Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.


Ponadto przypominamy, iż w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Bank czy Policja! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.





Źródło: Policja Podlaska

Idź do oryginalnego materiału