Nabór do Straży Miejskiej w Rzeszowie – 7 wolnych etatów strażnika miejskiego [zarobki]

carpatiabiznes.pl 17 godzin temu
Zdjęcie: straż miejska rzeszów


Rzeszów. Praca. Straż Miejska

Komendant Straży Miejskiej w Rzeszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy: strażnik miejski.

Nabór obejmuje 7 etatów, a przyjmowanie zgłoszeń rozpoczęło się od 21 listopada 2025 roku.

Wynagrodzenie brutto: od 4 806 PLN
Data rozpoczęcia pracy: 2 stycznia 2026 r.

Wymagania niezbędne dla kandydatów na strażnika miejskiego

Aby ubiegać się o stanowisko strażnika miejskiego w Rzeszowie, kandydat musi spełniać następujące kryteria:

  • obywatelstwo polskie,

  • ukończony 21 rok życia,

  • korzystanie z pełni praw publicznych,

  • pełna zdolność do czynności prawnych,

  • wykształcenie co najmniej średnie,

  • nienaganna i nieposzlakowana opinia,

  • sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,

  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe – atuty kandydata

Oprócz wymagań podstawowych, mile widziane są dodatkowe kompetencje i umiejętności:

  • znajomość ustaw o samorządzie gminnym, strażach gminnych, prawa o ruchu drogowym oraz ustaw pokrewnych wraz z przepisami wykonawczymi,

  • dobra znajomość topografii miasta Rzeszowa,

  • znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,

  • odporność na stres i umiejętność pracy w trudnych sytuacjach,

  • wysoka kultura osobista,

  • dyspozycyjność i gotowość do pracy w systemie zmianowym.

Zakres zadań na stanowisku strażnika miejskiego

Do obowiązków strażnika miejskiego w Rzeszowie należą zadania określone w art. 11 ustawy o strażach gminnych (Dz.U. 2021 r. poz. 1763 z późn. zm.), w tym:

  • monitorowanie przestrzegania prawa w mieście,

  • reagowanie na zgłoszenia obywateli,

  • współpraca z innymi służbami publicznymi,

  • udział w wewnętrznej procedurze zgłaszania nieprawidłowości i naruszeń w Straży Miejskiej.

Wymagane dokumenty aplikacyjne

Kandydaci na strażnika miejskiego muszą dostarczyć komplet dokumentów:

  • życiorys (CV),

  • list motywacyjny,

  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),

  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

  • kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

  • kserokopie innych dokumentów potwierdzających uprawnienia zawodowe,

  • opinie z poprzednich miejsc pracy (mile widziane),

  • oświadczenie o obywatelstwie polskim (wzór – załącznik nr 2),

  • oświadczenie o pełnej umiejętności czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2),

  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2).

Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. Dane wykraczające poza niezbędne będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata (wzór – załącznik nr 3). Brak podania danych może skutkować odrzuceniem aplikacji.

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy składać:

  • osobiście lub pocztą na adres:
    Straż Miejska w Rzeszowie, ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów,

  • w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko strażnik miejski”,

  • do 5 grudnia 2025 r..

Dokumenty złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru

Wyniki naboru zostaną opublikowane:

  • na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP): www.bip.erzeszow.pl

  • na tablicy ogłoszeń Straży Miejskiej w Rzeszowie,

  • na stronie internetowej Straży Miejskiej: www.sm.erzeszow.pl

Idź do oryginalnego materiału