Rzeszów. Praca. Straż Miejska
Komendant Straży Miejskiej w Rzeszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy: strażnik miejski.
Nabór obejmuje 7 etatów, a przyjmowanie zgłoszeń rozpoczęło się od 21 listopada 2025 roku.
Wynagrodzenie brutto: od 4 806 PLN
Data rozpoczęcia pracy: 2 stycznia 2026 r.
Wymagania niezbędne dla kandydatów na strażnika miejskiego
Aby ubiegać się o stanowisko strażnika miejskiego w Rzeszowie, kandydat musi spełniać następujące kryteria:
-
obywatelstwo polskie,
-
ukończony 21 rok życia,
-
korzystanie z pełni praw publicznych,
-
pełna zdolność do czynności prawnych,
-
wykształcenie co najmniej średnie,
-
nienaganna i nieposzlakowana opinia,
-
sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe – atuty kandydata
Oprócz wymagań podstawowych, mile widziane są dodatkowe kompetencje i umiejętności:
-
znajomość ustaw o samorządzie gminnym, strażach gminnych, prawa o ruchu drogowym oraz ustaw pokrewnych wraz z przepisami wykonawczymi,
-
dobra znajomość topografii miasta Rzeszowa,
-
znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
-
odporność na stres i umiejętność pracy w trudnych sytuacjach,
-
wysoka kultura osobista,
-
dyspozycyjność i gotowość do pracy w systemie zmianowym.
Zakres zadań na stanowisku strażnika miejskiego
Do obowiązków strażnika miejskiego w Rzeszowie należą zadania określone w art. 11 ustawy o strażach gminnych (Dz.U. 2021 r. poz. 1763 z późn. zm.), w tym:
-
monitorowanie przestrzegania prawa w mieście,
-
reagowanie na zgłoszenia obywateli,
-
współpraca z innymi służbami publicznymi,
-
udział w wewnętrznej procedurze zgłaszania nieprawidłowości i naruszeń w Straży Miejskiej.
Wymagane dokumenty aplikacyjne
Kandydaci na strażnika miejskiego muszą dostarczyć komplet dokumentów:
-
życiorys (CV),
-
list motywacyjny,
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
-
kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
-
kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
-
kserokopie innych dokumentów potwierdzających uprawnienia zawodowe,
-
opinie z poprzednich miejsc pracy (mile widziane),
-
oświadczenie o obywatelstwie polskim (wzór – załącznik nr 2),
-
oświadczenie o pełnej umiejętności czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2),
-
oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2).
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. Dane wykraczające poza niezbędne będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata (wzór – załącznik nr 3). Brak podania danych może skutkować odrzuceniem aplikacji.
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy składać:
-
osobiście lub pocztą na adres:
Straż Miejska w Rzeszowie, ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów, -
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko strażnik miejski”,
-
do 5 grudnia 2025 r..
Dokumenty złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru
Wyniki naboru zostaną opublikowane:
-
na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP): www.bip.erzeszow.pl
-
na tablicy ogłoszeń Straży Miejskiej w Rzeszowie,
-
na stronie internetowej Straży Miejskiej: www.sm.erzeszow.pl









English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·