Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność i rozwagę w kontaktach z osobami, które podają się za członków rodziny. Ostatnio ofiarą przestępców padła 49-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego, która była przekonana, iż pomaga swojemu synowi, gdy tymczasem pieniądze przekazała oszustom.

– Do pokrzywdzonej za pośrednictwem komunikatora internetowego messenger odezwała się osoba podająca się za jej syna, z prośbą o pomoc finansową. Tłumaczyła, iż ma problem z płatnością i poprosiła o wygenerowanie kodu BLIK. 49-latka, chcąc pomóc, wygenerowała kod, przekazała go w wiadomości, a następnie – zgodnie z instrukcją – autoryzowała transakcję w bankowości mobilnej. W ten sposób straciła blisko 1000 złotych – opisuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
– Po chwili otrzymała kolejne wiadomości z prośbą o następny kod BLIK. Wówczas zadzwonił do niej prawdziwy syn i poinformował, iż ktoś włamał się na jego konto i rozsyła do bliskich wiadomości z prośbą o kody płatnicze. Kobieta uświadomiła sobie wówczas, iż została oszukana – relacjonuje Ząbek.
Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność. – Zawsze weryfikuj tożsamość osoby proszącej o pieniądze! Nie działaj pod wpływem emocji – zanim przekażesz jakiekolwiek środki, zadzwoń do bliskiej osoby, aby upewnić się, iż to ona wysyła prośbę. Nigdy nie przekazuj kodów BLIK, loginów, haseł ani danych bankowych przez komunikatory! Pamiętaj – oszuści podszywają się pod bliskich, licząc na naszą troskę i dobre serce. Apelujemy o rozwagę i ostrożność – szczególnie gdy prośba o pomoc finansową pojawia się nagle i wymaga natychmiastowej reakcji – przypominają.
/KPP Świdnica, opr. mn/

2 godzin temu











English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·