

Mieszkanka powiatu ostrołęckiego padła ofiarą internetowego oszustwa. Kobieta, przekonana, iż rozmawia z mężem, który potrzebuje pilnej pożyczki, przesłała mu kod do szybkiej płatności. Jak się później okazało – konto mężczyzny zostało przejęte przez cyberprzestępcę.
– Kiedy żona za pośrednictwem portalu społecznościowego dostała informację od jej męża, iż potrzebuje on pożyczki, bez zastanowienia przekazała mu kod do szybkiej płatności. Okazało się, iż konto męża przejął oszust. Niestety, ostrołęczanka nie zweryfikowała w inny sposób prośby o pożyczkę, w wyniku czego straciła prawie 904 złote – informuje nadkom. Tomasz Żerański z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę przy korzystaniu z internetu.
– Zanim przekażemy komukolwiek kod płatności internetowej, upewnijmy się, iż za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Prośby oszustów są różne – na leki, zagubioną torebkę, brak pieniędzy na powrót do domu czy jedzenie. Dlatego zawsze warto zadzwonić do znajomego lub członka rodziny i zweryfikować, czy rzeczywiście potrzebuje pieniędzy – ostrzega nadkom. Żerański.
Funkcjonariusze przypominają, jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci:
- pilnujmy swoich haseł dostępowych i regularnie je zmieniajmy,
- po zakończeniu korzystania z aplikacji zawsze się wylogowujmy,
- nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców ani załączników niewiadomego pochodzenia,
- nie wpisujmy loginów i haseł na stronach budzących podejrzenia.
– Zachowajmy czujność i rozsądnie korzystajmy z internetu. Tylko tak możemy uniknąć przykrych konsekwencji i utraty oszczędności – dodaje nadkom. Tomasz Żerański.
mat