MIESZKANKA OSTRÓDY STRACIŁA PONAD 4 TYSIĄCE ZŁOTYCH

ostrodanews.pl 3 dni temu

Policjanci ostrzegają przed metodą oszustwa „na uszkodzony telefon”. Zanim przekażemy komukolwiek pieniądze, należy najpierw zweryfikować informacje. Gra na emocjach – to wciąż bardzo skuteczny środek do osiągania celów przez cyberprzestępców.

Schemat oszustwa „na uszkodzony telefon”

Oszustwo polega na tym, iż sprawca podszywa się pod kogoś bliskiego, najczęściej córkę lub syna. Wysyła wiadomości SMS z nieznanego nam numeru telefonu z prośbą o pilny kontakt np. przez komunikator, zamieszczając w treści numer telefonu do kontaktu lub link. Oszust podaje informację, iż telefon ,,naszego dziecka” uległ awarii i potrzebuje pieniędzy na zakup nowego.

Oszuści dzięki wyszkolonych technik manipulacji dążą do sytuacji, w której sami dokonamy przekazania pieniędzy. W jaki sposób? Wywołując presję czasu aby pokrzywdzone osoby nie miały chwili na weryfikację podanych informacji w wiadomościach tekstowych bądź telefonicznych.

W czwartek (04.07.2024r.) właśnie poprzez powyższy schemat działania oszustów, oszukana została mieszkanka Ostródy, która straciła ponad 4 tysiące złotych, przelewając pieniądze na nowy telefon dla ,,syna”.

Policjanci ostrzegają przed metodą oszustwa „na uszkodzony telefon”. Zanim przekażemy komukolwiek pieniądze, należy najpierw zweryfikować informacje. Gra na emocjach – to wciąż bardzo skuteczny środek do osiągania celów przez cyberprzestępców.

Schemat oszustwa „na uszkodzony telefon”

Oszustwo polega na tym, iż sprawca podszywa się pod kogoś bliskiego, najczęściej córkę lub syna. Wysyła wiadomości SMS z nieznanego nam numeru telefonu z prośbą o pilny kontakt np. przez komunikator, zamieszczając w treści numer telefonu do kontaktu lub link. Oszust podaje informację, iż telefon ,,naszego dziecka” uległ awarii i potrzebuje pieniędzy na zakup nowego.

Oszuści dzięki wyszkolonych technik manipulacji dążą do sytuacji, w której sami dokonamy przekazania pieniędzy. W jaki sposób? Wywołując presję czasu aby pokrzywdzone osoby nie miały chwili na weryfikację podanych informacji w wiadomościach tekstowych bądź telefonicznych.

W czwartek (04.07.2024r.) właśnie poprzez powyższy schemat działania oszustów, oszukana została mieszkanka Ostródy, która straciła ponad 4 tysiące złotych, przelewając pieniądze na nowy telefon dla ,,syna”.

Idź do oryginalnego materiału