Zaniepokojona kobieta nie chciała stracić pieniędzy, więc wykonywała instrukcje fałszywego pracownika banku. Została tak zmanipulowana podczas ponad godzinnej rozmowy, iż ostatecznie przelała pieniądze na wskazane konto – nazwane przez oszustów „technicznym”. Niestety, w ten sposób straciła ponad 10 tysięcy złotych.
Policja apeluje, by rozmawiać z bliskimi o metodach oszustów i ostrzegać seniorów przed podobnymi sytuacjami. - Oszuści mają wiele metod działania, które w swoim przebiegu różnią się od siebie. Jednak ostatecznie prowadzą do utraty pieniędzy. Przed takimi sytuacjami można się skutecznie bronić – podkreśla Grzegorz Jaroszewicz, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie.
Ponadto funkcjonariusze apelują, aby zachować szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych i nigdy nie podawać danych wrażliwych, a tym bardziej dotyczących rachunków bankowych, posiadanych pieniędzy lub kosztowności.